آموزش پخت نان ترتیلا در خانه

نان ترتیلا یک نان مکزیکی خیلی خوشمزه است که معمولا با آرد ذرت درست شده و در سایز لقمه ای تهیه می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، نان ترتیلا ( به انگلیسی : Tortilla ) یک نان مکزیکی است که برای تهیه تاکو، انواع ساندویچ یا چیپس تورتیلا از آن استفاده می شود. نان ترتیلا با آرد ذرت مخصوص مکزیکی تهیه می شود و آرد ذرت معمولی برای پخت نان مناسب نیست بنابراین در دستور تهیه آن، آرد گندم را جایگزین کرده ایم.

ترتیلا یک کلمه اسپانیایی به معنی " کیک کوچک " است. تلفظ محلی آن، ترتیا است و لام در آن خوانده نمی شود. نان تورتیلا که با آرد گندم و آرد ذرت تهیه شده باشد به نان فلاور ترتیا و کرن ترتیا شناخته میشود. نان تورتیلا یی که با گندم تهیه میشود بافت نرم تری دارد بنابراین طرفدرانش بیشتر است. نان تورتیلا ذرت به دلیل این که طعم متفاوتی دارد و کالری آن کمتر است هم طرفداران خاص خودش را دارد.

برای 10 نفر

زمان آماده سازی : 15 دقیقه

زمان پخت : 10 دقیقه

مواد لازم

آرد : ۳ لیوان

آب گرم : یک لیوان

روغن : یک سوم لیوان

بکینگ پودر : یک دوم قاشق چای خوری

نمک : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه

آرد ، نمک و بکینگ پود را در کاسه ای بزرگ مخلوط کنید ، وسط آرد را گود کرده روغن را داخل گودی بریزید و از اطراف آرد را با روغن مخلوط کنید تا حالت خرده نان پیدا کند.

آب گرم را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که خمیر نرم و لطیفی شود و  به دست نچسبد.

خمیر را گرد کنید و در کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت 1 ساعت در جایی گرم استراحت دهید تا حجم خمیر بیشتر شود.

خمیر را به 10 قسمت مساوی تقسیم کنید و روی سطح کار کمی آرد بپاشید .

هر تکه خمیر را با وردنه به صورت دایره ای با قطر 10 سانتی متر باز کنید.

یک تابه یا سینی را روی حرارت قرار دهید و بعد از این که داغ شد خمیر را داخلش بگذارید و صیر کنید تا شروع به حباب زدن کند سپس خمیر را برگردانید تا طرف دیگر آن هم بپزد.

ذکر نکاتی مهم در پخت نان ترتیلا

از پاشیدن مقدار زیاد آرد بر روی سطح کار پرهیز کنید، زیاده روی در این کار موجب چسبیدن آرد به زیر نان ترتیلا شده و در نتیجه طعم آن بد خواهد شد. همچنین وردنه را بعد از فرو کردن در داخل آرد، خوب تکان دهید تا آرد اضافی آن گرفته شود، زیرا در این صورت خمیر به وردنه نمی چسبد.

از ماهیتابه تفلون ضخیم یا چدن برای طبخ این نان استفاده کنید و بر روی حرارت قرار دهید تا خوب داغ شود، توجه داشته باشد که همه نان ها را با هم پهن نکنید، بلکه یکی یکی درست کرده و در داخل ماهیتابه داغ بگذارید تا بپزد، ضمن اینکه نیازی به چرب کردن ماهیتابه نیست.

از آنجا که این نان سریع پف کرده و در هنگام پخت، حباب های درشتی بر روی سطح آن ایجاد می شود، می توان به وسیله یک دستمال آشپزخانه (دستمال کاغذی) به طور مرتب حباب ها را بترکانید.

این نان خیلی زود خشک می شود، بنابراین برای نگهداری آن می توانید لا به لای هر کدام از نان ها، یک دستمال آشپزخانه قرار دهید و در صورتی که عجله ای برای مصرف آن ندارید، می توان داخل فویل پیچیده و در یخچال نگهداری کنید و یا مدت طولانی در فریزر قرار دهید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =