آموزش آشپزی / طرز تهیه کوفته قلقلی

در این مطلب قصد داریم تا شما را با ظرز تهیه کوفته قلقلی خوشمزه و ساده به روش سوئدی‌ها آشنا کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی یکتا پرس، هنگامی که نام این غذا را می‌شنویم ممکن است فکر کنیم که غذایی بسیار پر زحمت است و تهیه آن با دردسرهای زیادی همراه خواهد بود، در حالی که بر خلاف تصورات ما طرز تهیه کوفته قلقلی خوشمزه سوئدی بسیار ساده‌ است.

این غذای سنتی سوئدی که تقریبا در تمامی مناسبت‌های خاص و روزهای تعطیل در سوئد تهیه می‌شود، علاوه بر طعم خاص و سس بی نظیری که دارد به ذائقه خانواده‌های ایرانی هم بسیار نزدیک است .

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده بدون چربی ۴۰۰ گرم

پیاز کوچک (ریز خرد شده یا رنده شده) یک عدد

شوید (ریز خرد شده) یک قاشق غذاخوری

کره یک قاشق غذاخوری

عصاره گوشت گاو ۴۰۰ میلی لیتر

تخم مرغ یک عدد

آرد سوخاری ۸۵ گرم

روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

آرد ساده ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

در قدم اول یک کاسه بزرگ انتخاب کنید و گوشت چرخ کرده را داخل آن بریزید. تخم مرغ را در یک کاسه جدا خوب هم بزنید. تخم مرغ هم‌ زده را به گوشت چرخ‌ کرده اضافه کنید.

یک پیاز کوچک را ریز خرد کنید یا رنده کنید و همراه آرد سوخاری، یک قاشق غذاخوری شوید و ادویه‌جات مورد نظرتان خوب مخلوط کنید. پس از این که همه مواد را خوب مخلوط کردید، با دست کوفته‌های کوچک به اندازه گردو درست کنید. از این مقدار مواد حدود ۲۰ عدد کوفته قلقلی به دست می‌آید.

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه بزرگ نچسب بریزید و ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. کوفته‌ها را داخل ماهیتابه قرار دهید و به آرامی سرخ کنید تا تغییر رنگ دهند. هنگامی که کوفته قلقلی‌ها قهوه‌ای شد، آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید.

کره را داخل یک ماهیتابه به آرامی ذوب کنید. سپس آرد را داخل ماهیتابه بریزید و به مدت دو دقیقه هم بزنید. عصاره گوشت را به آرامی اضافه کنید. همه مواد را هم بزنید تا سس غلیظی به دست بیاید.

حالا کوفته قلقلی‌ها را داخل ماهیتابه حاوی سس بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کوفته قلقلی‌ها خوب پخته شوند. پس از این که کوفته قلقلی‌ها پخته شد، مقداری از آن را داخل بشقاب خود بریزید و مقداری  شوید خرد شده روی کوفته‌ها بریزید و نوش جان کنید.
 انتهای پیام/

کد خبر: 1111361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =