کمک مالی دانشگاه تهران به استادان برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور

رئیس سابق دانشگاه تهران گفت: برخی از استادان دانشگاه تهران علی‌رغم سواد کافی، تجربه محیط خارج از کشور را نداشتند؛ به همین دلیل دانشگاه به این استادان، کمک مالی کرد تا آنها  فرصت مطالعاتی در خارج کشور را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه  خبرگزاری  ایسکانیوز، محمود نیلی احمدآبادی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه تهران که صبح امروز در کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: به عقیده بنده، جداسازی دانشگاه‌های علوم پزشکی از دانشگاه‌های سراسری، اشتباه محض بود و امیدواریم مجلس و وزیر علوم برای حل این مشکل برنامه‌ای در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: در دوره ریاست بنده، سالانه گزارش‌هایی از اجرای برنامه‌ها، پیشرفت‌ها و اهداف ارائه شده است.

رئیس سابق دانشگاه تهران با تاکید بر اهمیت علم و فناوری در جهان اظهار کرد: در حال حاضر رفاه مردم ارتباط تنگاتنگی با پیشرفت علم و فناوری دارد. بسیاری از افراد گنج ملی را در زیرِ زمین یعنی نفت می‌دانند؛ اما علم و فناوری است که این ارزش‌ها را به‌فعلیت می‌رساند.

نیلی گفت: امروزه مرزی بین دانشگاه‌ها و جامعه وجود ندارد؛ چراکه نهادهای واسط بین این دو به وجود آمده و در حال فعالیت هستند.

رئیس سابق دانشگاه تهران اضافه کرد: ایران صاحب قدیمی‌ترین دانشگاه جهان، یعنی جندی شاپور است. از گذشته تا کنون منابع علمی، استادان و علم پزشکی در این دانشگاه وجود داشته و باعث پیشرفت و افتخار ایران بوده است.

نیلی گفت: دانشگاه تهران بعد از انقلاب مشروطه شکل گرفت. این دانشگاه حداکثر ظرفیت‌های کشور را در خدمت داشته است و بعد از ۸۸ سال معتبرترین دانشگاه کشور تلقی می‌شود و در جهان می‌درخشد.

رئیس سابق دانشگاه تهران عنوان کرد: علم یک امر بین‌المللی است. در نتیجه دانشگاهی موفق بوده که محدود به مرزهای جعرافیایی نباشد. دانشگاه باید برای حفظ ارتباطات جهانی از استادان خارجی و دانشجویان غیر ایرانی استفاده کند.

وی بیان کرد: اعزام دانشجویان در مقطع دکتری دانشگاه تهران به خارج از کشور در قالب فرصت مطالعاتی در دستور کار قرار داشت. چرا که بنده با بورسیه به شکل فعلی مخالف هستم.

نیلی ادامه داد: برخی از استادان دانشگاه تهران علی‌رغم سواد کافی، تجربه محیط خارج از کشور را نداشتند. بنابراین دانشگاه به این استادان، کمک مالی کرد تا آنها  فرصت مطالعاتی در خارج کشور را داشته باشند.

رئیس سابق دانشگاه تهران اظهار کرد: برخی افراد مطرح می‌کنند که دانشگاه تهران صرفا مقاله چاپ می‌کند، این موضوع یک اتهام بزرگ به دانشگاه تهران است. این دانشگاه شبکه‌ای از روسای و معاونان و استادان ۱۳ دانشگاه برتر کشور با هدف هم افزایی علمی، ایجاد کرد.

نیلی گفت: دانشگاه تهران با افتخار ادعا دارد که تمام رشته کارشناسی را مورد ارزیابی درونی قرار داده است؛ اما متاسفانه در ارزیابی بیرونی موفق نبوده است و نتواسته با کارفرمایان ارتباط خوبی ایجاد کند. 

رئیس سابق دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر ۴۰۰ تشکل دانشگاهی مانند انجمن علمی، کانون فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه فعالیت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =