گردشگری ایران / آبشار بیشه لرستان

یکی از معروف‌ترین آبشارهای لرستان، آبشار «بیشه» است که از جاهای دیدنی دورود به شمار می‌رود و در ۳۵ کیلومتری این شهر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، لرستان، استانی خوش آب‌وهوا و سرسبز در غرب ایران است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی را در خود جای داده است. قلعه‌ی باشکوه «فلک الافلاک»، غار تاریخی «کَلماکَره» در شهرستان پل دختر، دشت «لاله‌های واژگون» الیگودرز و دریاچه‌ی «گهر» دورود از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.

این استان همچنین به داشتن آبشارهای زیبا و تماشایی شهره است و بیش از ۵۰ آبشار کوچک و بزرگ را در خود جای داده است. آبشار «آب سفید»، «نوژیان»، «چکان» و «وارک» از جمله آن‌ها است. اما یکی از معروف‌ترین آبشارهای لرستان، آبشار «بیشه» است که از جاهای دیدنی دورود به شمار می‌رود و در ۳۵ کیلومتری این شهر قرار دارد.

آبشار بیشه لرستان

جاذبه‌های گردشگری استان لرستان و شهرستان خرم آباد چنان دیدنی است که هر چه درباره آن بگوییم، کم گفته‌ایم و کلمات قدرت به تصویر کشیدن عظمت و زیبایی این تکه بهشتی در ایران را ندارند. استان لرستان منبعی غنی برای جاذبه‌های توریستی در کشور محسوب می‌شود و طبیعتی حیرت‌آور دارد. طبیعتی که در آن از سرسبزی و لطافت گیاهان لذت خواهید برد و هم مدهوش عظمت صخره‌ها و پدیده‌های زمین‌شناسی خواهید شد. علی‌بابا در این سفر قصد دارد که راهی این استان شود و به تماشای یکی خوش‌قد و قامت‎‌ترین آبشارهای ایران و جهان بنشیند. مقصد ما آبشار بیشه در حوالی دورود و خرم آباد است. برای آشنایی بیشتر با این جواهر ارزشمند لرستان، تا پایان این سفر همراهمان باشید.

آبشار بیشه به‌دلیل قرارگیری در کنار ایستگاه راه‌آهن تهران- جنوب و دسترسی راحت، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. حتی در گذشته نیز رسیدن به آبشار تنها با قطار ممکن بود.

مسیر اول: اگر تصمیم دارید با اتومبیل به بیشه بروید بهتر است که بدانید فاصله خرم آباد تا آبشار بیشه حدود ۶۵ کیلومتر فاصله است و از شهر دورود حدود ۳۰ کیلومتر را باید طی کنید. در مسیر دورود به بیشه در کنار رودخانه‌ سزار مناطق دیدنی، آبشارهای فصلی و دائمی و درختان سرسبز و زیبایی وجود دارد که از تماشای آن‌ها حتماً لذت خواهید برد.

آبشار بیشه لرستان

مسیر دوم: روش دیگر، راه ریلی قطار تهران- خوزستان و پیاده شدن در ایستگاه بیشه است. این مسیر ریلی به‌دلیل عبور از میان کوه‌های زاگرس یکی از زیباترین خطوط ریلی کشور است. از ایستگاه بیشه تا آبشار فاصله‌ی چندانی نیست و تابلوهای راهنما شما را هدایت می‌کنند.

بهترین زمان سفر به آبشار بیشه کدام فصل است؟

بدون شک فصل بهار و طراوت و سرسبزی این فصل بهترین زمان برای رفتن به بیشه و دیدن این آبشار زیبا در دل طبیعت است. همچنین در فصل پاییز به‌دلیل رنگارنگی درختان، این مکان زیبایی خاصی دارد و محو تماشای مناظر چشم‌نواز آن خواهید شد. در زمستان نیز یخ زدن آبشار صحنه‌ای دل‌نواز را ایجاد می‌کند و دیدن آن در این زمان خالی از لطف نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =