امیر دریادار سیاری را بیشتر بشناسید

دریادار حبیب‌الله سیاری در سال ۱۳۳۴ در شهرستان فسای استان فارس به دنیا آمد، وی دارای مدرک تحصیلی دکتری، جانباز ۷۰٪ بوده و سابقه ۷۵ ماه حضور در جبهه‌های جنگ ایران و عراق را در کارنامه خود دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،  حبیب‌الله سیاری (زاده ۱۹ دی ۱۳۳۴ در نوبندگان فسا) دریادار و تکاور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده این نیرو از ۲۶ مرداد ۱۳۸۶ تا ۱۴ آبان ۱۳۹۶ بود. وی هم‌اکنون رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران است، همچنین از اعضای هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی می‌باشد.

پیش از این وی از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ معاون امور اجرایی و پشتیبانی رزمی ستاد مشترک ارتش بود و از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ بعنوان جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش فعالیت می‌کرد.

سیاری در سال ۱۳۵۳ به استخدام ارتش شاهنشاهی ایران درآمد و پس از طی دوره مقدماتی در رشته تکاوری، فعالیت در نیروی دریایی شاهنشاهی ایران را آغاز کرد. او دوره‌های کلاه سبزی، دافوس و علوم استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی گذرانده‌است. وی در طول جنگ ایران و عراق از تکاوران نیروی دریایی ارتش بود و ۷۵ ماه حضور فعال در جنگ در سوابقش ثبت شده‌است، همچنین جانباز ۷۵٪ می‌باشد.

از جمله مسئولیت‌های دریادار سیاری می‌توان به فرماندهی آموزش تفنگداران دریایی منجیل، فرماندهی تیپ یکم تفنگداران دریایی بندرعباس، جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی، فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت و منطقه چهارم دریایی نداجا اشاره کرد.

سیاری پس از آن به ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران منتقل شد، به‌عنوان جانشین معاون هماهنگ کننده، مشاور نظامی و معاون امور اجرایی و پشتیبانی خدمات رزمی ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران به ایفای نقش پرداخت. وی در سال ۱۳۸۴ به عنوان جانشین فرمانده نیروی دریایی به این نیرو بازگشت و از مرداد ماه سال 1386 هم با حکم فرمانده کل قوا(مدظله‌العالی) به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

سیاری هفتمین فرمانده نیروی دریایی ارتش بود که پس از پیروزی انقلاب این مسوولیت را برعهده دارد. در دوران فرماندهی او، نیروی دریایی به موفقیت‌ها و دستاوردهایی چون ساخت ناوشکن جماران و دماوند، ساخت انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی، حضور و پیشروی در آب‌های آزاد، تامین امنیت کامل ناوگان حمل‌ونقل دریایی و مقابله با دزدان دریایی دست یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =