توصیف حضرت علی(علیه‌السلام) به زبان شهید آوینی + فیلم

صحبتهای شهید آوینی در مورد امام علی (ع):حقیقت حضرت علی (ع) بیرون از دسترس معرفت ماست معرفت هرکس تنها برای آنکس ممکن است که از او فراتر باشدو یا دست کم هم سنگ او باشد پس حقیقت وجود علی (ع) باید هم از استرس معرفت ما دور باشد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، صحبتهای شهید آوینی در مورد امام علی (ع):حقیقت حضرت علی (ع) بیرون از دسترس معرفت ماست معرفت هرکس تنها برای آنکس ممکن است  که از او فراتر باشدو یا دست کم هم سنگ او باشد پس حقیقت وجود علی (ع) باید هم از استرس معرفت ما  دور باشد. و از جانب دیگر این اوست که باید درباره خویش سخن بگوید،یعنی تنها اورا سزد که درباره خویش بگوید.به گلچینی از آن که مولا علی (ع) درباره خود فرموده است گوش بسپاریم.والله که انس پسر ابوطالب به مرگ بیش از آن است که طفل به پستان مادرش انس دارد و اما علمی مکنون دلم را پر کرده است که اگر آنرا در میان گذارم شما را به لرزه در خواهد انداخت،لرزه ریسمانی در چاه ژرف،ویا:

بیشتر بخوانید:

نگاهی کوتاه به زندگی شهید مرتضی آوینی / سید شهیدان اهل قلم

از من بپرسید، پیش از آن که مرا از دست دهید. و از من بپرسید پیش از آن که از دستم دهید ؛ زیرا من به راههای آسمان ، داناتر از راههای زمینم.

و سخنی دیگر اینکه:

در خطبه ۱۷۵ نهج البلاغه آمده است :

سوگند به خدا اگر بخواهم هریک از شما را خبردهم که از کجا آمده و به کجا خواهد رفت و جمیع احوال او را بیان سازم می توانم ولی چه کنم که می ترسم درباره من به رسول خدا کافر شوید آگاه باشید که من این نکته های باریکتر از موی را به نزدیکان ویاران اهل یقینم که ظرفیت شنیدن دارند و از کفر و غلو برکنارند می گویم.

و سخنی دیگر اینکه:

 به خدا سوگند من شما را به هیچ اطاعتی وادار نمی‌کنم، مگر این که پیش از شما خودم به آن عمل می‌کنم و شما را از معصیتی نهی نمی‌کنم، مگر این که خودم پیش از شما از آن کناره‌گیری می‌نمایم.

مثل علی (ع) در میان ما مثل چراغی است در ظلمت،هرکه او را یافت روشنی خواهد گرفت.جایگاه او در عالم محل قطب است به آسیاسنگ،مثل علی (ع) در میان ما مثل چراغی است در ظلمت،هر که او را یافت روشنی خواهد گرفت.این اوست که حقیقت ثابت است و ثبات ما به استواری اوست.هرچه داریم از اوست .این اوست که دست ما را به نخل بلند وجود رسول الله (ص) خواهد رساند.قله بلند  را ماند که سیلاب از قله اش برما فرو میریزد اگرچه پرنده عقل و معرفت ما هرگز به چکاد بلند وجود او نخواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =