جشن چهره سال هنر انقلاب از نگاه بازیگران سینما و تلویزیون

یک بازیگر سینما و تلویزیون جشن چهره سال هنر انقلاب را یک اتفاق امیدبخش در عرصه هنر و فرهنگ کشور معرفی کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ هوشنگ توکلی درباره برگزاری سالانه جشن چهره سال هنر انقلاب گفت: برگزاری این رویداد از نظر من یک اتفاق امیدبخش برای عرصه هنر و فرهنگ انقلابی کشور است، این چنین رویدادهایی به هنرمندان انقلابی انگیزه می دهد که دیده می شوند، این انرژی و انگیزه باعث می‌شود تا جوانان هم به این عرصه روی آورده و استعدادهای تازه ای در کشور شکوفا شوند.

این بازیگر پیشکسوت سینما در همین رابطه تاکید کرد: آنچه مشخص است اینکه هر هنرمندی به تشویق نیاز دارد، ما چهره های بزرگی در عرصه هنر داشته ایم که بعد از انقلاب اسلامی قدرت شکوفا شدن پیدا کرده اند، حال وقت آن رسیده که با تجربیات همین بزرگان به جوانان بها داده شود، وقتی جوانان در کنار بزرگان و پیشکسوتان در چهره هنر انقلاب نامزد می‌شوند به آنها انگیزه می دهد که با قدرت به راهشان ادامه دهند.

وی درباره تاثیر انقلاب اسلامی بر عرصه سینما افزود: همواره نقدهایی وجود دارد، اما سینمای امروز ایران فوق العاده است. این سینما افتخارات بسیاری به دست آورده که من اعتقاد دارم همه مدیون زحمت معلمان و هنرمندان در چهل سال بعد از انقلاب اسلامی ایران است. معتقدم سینمای ایران موفقیتش را مدیون انقلاب اسلامی ایران است.

بازیگر سریال «آشپزباشی» با اشاره به سال‌ها حضور خود در عرصه بازیگری افزود: واقعیت امر من ببیشتر از بازیگر خود را معلم می‌دانم، زیرا اکثریت تمرکزم بر آموزش بوده و هست. سال‌ها در این عرصه حضور داشته ام و حال اگر از من بپرسند اگر به جوانی باز گردی باز هم بازیگر می‌شوی جواب من بدون شک بله است، زیرا من با تعقل و منطق وارد این عرصه شده ام و طی این سال‌ها سعی کردم راه درست را انتخاب کنم.

وی افزود: از نظر من هنر و به خصوص بازیگری کاری بسیار دشوار است و باید برای آن رنج بسیار کشید. بازیگری با مردم بودن است، با آن‌ها زیستن و در دل جامعه زندگی کردن است. حال باید در کنار این قضایا مباحث آکادمیک را هم رعایت کرد و نقش‌ها را به درستی ایفا کرد.

بازیگر فیلم نفوذی درباره بهترین تجربه سینمای خود اذعان کرد: واقعیت من تمام نقش هایم را با وسواس انتخاب کرده ام و از همه راضی هستم، اما اگر بخواهم بگویم کدام کار را بیش از همه دوست دارم باید به کارگردانی سریال مدرس اشاره کنم. در آن سریال من یکی از بهترین تجربه‌های زندگی ام را کنار خسرو شکیبایی پشت سر گذاشتم.

وی درباره وضعیت امروز سینما ادامه داد: همواره نقدهایی وجود دارد، اما سینمای امروز ایران فوق العاده است. این سینما افتخارات بسیاری به دست آورده که من اعتقاد دارم همه مدیون زحمت معلمان و هنرمندان در چهل سال بعد از انقلاب اسلامی ایران است. معتقدم سینمای ایران موفقیتش را مدیون انقلاب اسلامی ایران و تلاش روزافزون تمام کسانی است که این سال‌ها برای این سینما زحمت کشیده اند.

توکلی خطاب به جوانانی که قصد حضور در سینما را دارند خاطرنشان کرد: از نظر من جوانانی که امروز می‌خواهند وارد سینما شوند باید با بزرگترهای این رشته مشورت کنند و بی گدار به آب نزنند. زیرا ممکن است این جوانان در مقوله‌های دیگر هنری استعداد داشته باشند، اما با راهنمایی غلط به بیراهه کشیده شوند. از نظر من هنر از هر سویه‌ای زیباست، اما تکیه بر تجربیات پیشکسوت‌ها ضروری است.

منبع: میزان

کد خبر: 1136588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =