چمران: با وقوع زلزله در تهران فاجعه بزرگ تاریخ رخ خواهد داد

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ایران کشوری زلزله خیز است و در حوزه بلاخیزی جزو ۱۰ کشور اول جهان محسوب می‌شود، گفت: باید ساخت و سازها بر اساس استانداردها انجام شود تا شاهد بروز مشکلات متعدد نباشیم.

به گزارش  گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  مهدی چمران در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به روز ملی ایمنی اشاره کرد و گفت: در تهران و سایر شهرهای کشور شاهد ساخت و سازهایی بودیم که در طول ساخت فرو ریختند.

بیشتر بخوانید

ماجرای ارسال هشدار جعلی زلزله چه بود؟

چمران با بیان اینکه ایران کشوری زلزله خیز است و در حوزه بلاخیزی جزو ۱۰ کشور اول جهان محسوب می‌شود ؛ گفت: باید ساخت و سازها بر اساس استانداردها انجام شود تا شاهد بروز مشکلات متعدد نباشیم.

وی ادامه داد:  تهران بر روی سه گسل قرار گرفته است، با مطالعات صورت گرفته و نمونه‌های ارائه شده باید آماده باشیم تا مشکلی ایجاد نشود.

چمران گفت: در صورت وقوع زلزله در تهران با وجود ترافیک بسیار و خیابان‌های باریک فاجعه بزرگ تاریخ رخ خواهد داد. در زلزله بم مشاهده کردیم که مسجد جامع که چندین قرن قبل ساخته شده بود سالم ماند؛ اما ساختمان‌های جدید فرو ریختند.

چمران تاکید کرد:  اگر ساختمان‌ها ایمن ساخته شوند از وقوع حوادث بسیاری جلوگیری خواهد شد.

چمران  در ادامه  ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم عباس شیبانی، گفت:  شیبانی مردی شریف، پاکدست، قانع و انقلابی بود و من از زمان دانشگاه در خدمت وی بودم و سخنرانی ایشان در سال ۴۱ در دانشگاه تهران را از یاد نمی‌برم.

پایان پیام/

کد خبر: 1164963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =