فرزند وزیر آموزش و پرورش در چه مدرسه‌ای درس می‌خواند؟

وزیر آموزش و پرورش گفته که فرزندش در مدارس دولتی درس می‌خواند و این اظهارنظر با واکنش‌های بسیاری همراه بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در گردهمایی کشوری روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: فرزندم مدرسه دولتی درس می‌خواند؛ اما یکبار از مدرسه تماس نگرفته‌اند که ببینند چه کاری می‌توانم برای مدرسه انجام دهم. مردم به مشارکت فراخوانده نمی‌شوند و توفیقات بچه‌ها به ندرت به اولیاء منعکس می‌شود، اما برای دریافت کمک مالی تماس می‌گیرند.

نوری: مدارس دولتی ما وضعیت مناسبی ندارند

نوری همچنین مهر ماه در برنامه ثریا در پاسخ به این درخواست مجری که معاونان و مدیران آموزش و پرورش از بین تحصیل فرزندان در مدارس غیردولتی و مسئولیت در آموزش و پرورش یکی را انتخاب کنند، گفته بود: درخواست خوبی است و آن را ابلاغ می‌کنم.

توئیت کنایه‌آمیز آقای مجری

اما محمدرضا باقری مجری شبکه سه در توئیتی کنایه‌آمیز خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشت: وزیر آموزش و پرورش گفته فرزندم مدرسه دولتی درس می خواند. مدارس صدرای سازمان تبلیغات اسلامی دولتی هستند؟

فرزند وزیر آموزش و پرورش در چه مدرسه‌ای درس می‌خواند؟

کاربر دیگری هم گفته که کیفیت مدارس صدرا بالا است و هرکسی امکان ثبت‌نام ندارد.

البته نوری اقبال خوبی هم به مدارس صدرا نشان داده، چنانچه دردیدار با مدیران کل تبلیغات اسلامی گفته: می‌توانیم رویش‌هایی مثل مدارس صدرا و راهیان کوثر و دیگر فعالیت‌ها را مصادیق سند تحول بنیادی قرار دهیم و بگویم که این موارد را اجرا کنید، لذا باید این کار را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به سرانجام برسانیم.

مدارس صدرا چه مدارسی هستند؟

رئیس سازمان مدارس صدرا درباره شرایط ثبت نام در مدارس صدرا گفت: پیرو مصوبه ۷۶۰ شورای عالی آموزش و پرورش، پذیرش دانش‌آموز در مدارس صدرا برای پایه اول مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم می‌تواند از طریق برگزاری آزمون، تعیین معدل، برگزاری مصاحبه یا تلفیقی از آن‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سامانه ثنام، سیستم ثبت‌نام یکپارچه مدارس صدراست، افزود: شرط علمی پذیرش دانش‌آموزان داخلی میان پایه، دارا بودن حداقل معدل ۱۶ برای مقطع متوسطه اول و حداقل معدل ۱۵ برای مقطع متوسطه دوم است.

حجت‌الاسلام تقدیری اظهار کرد: ۷۰ درصد مدارس ما هیچ هزینه‌ای حتی برای فوق برنامه دریافت نمی‌کنند، اما در مابقی مدارس به طور میانگین ۵۰۰ هزار تومان بابت فوق برنامه دریافت می‌شود؛ تلاش سازمان این است که با حل اعتبارات، هیچ هزینه‌ای پرداخت نشود.

وی افزود: معاونت فرهنگی و تربیتی این مجموعه با طراحی اردوهای ماجرامحور که تفصیل آن در کتاب‌های «اردو ماجرای من است» تبیین شده است، فعالیت‌های مدارس را تقویت بخشید؛ برگزاری اردوهای روشنا و اردوهای تربیتی از این موارد است؛ همچنین انجام طرح مدیران جوان در راستای شناسایی و تقویت و حمایت از دانش‌آموزان موثر و نخبه، تولید محتواهای تربیتی و معرفتی در قالب‌های فیلم، موشن، پادکست و .. و برگزاری مسابقات کتابخوانی، جشنواره‌های نمایش با عنوان مانما و مسابقات سرود، قرآن و تواشیح از جمله برنامه‌های این معاونت است.

رئیس سازمان مدارس صدرا درباره اخذ شهریه در مدارس صدرا گفت: مدرسه با اسم صدرا در کشور بسیار زیاد است و همه این مدارس جزو سازمان مدارس صدرا نیستند. بعضی از این مدارس غیردولتی و وابسته به افراد و گروه‌های دیگر هستند. مدارس صدرا به صورت دولتی اداره می‌شود و مدارس بابت تحصیل از دانش‌آموزان هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و تنها در بعضی مدارس بابت فوق برنامه هزینه مختصری دریافت می‌شود که در این موارد نیز با اعلام مدیر مدرسه، مرکز خیریه صدرا از دانش‌آموزان محروم حمایت می‌کند.

وی در خصوص شرایط استخدام در مدارس صدرا، اظهار کرد: سازمان مدارس صدرا بر اساس اساسنامه مدارس وابسته فعالیت می‌کند و نیروی انسانی را از آموزش و پرورش می‌گیرد و خودش به صورت مستقل جذب نیروی انسانی ندارد؛ البته مدیران کل استانی تبلیغات اسلامی در راستای تحقق اهداف با استقرار طلاب تلاش می‌کنند برنامه‌های مدارس را اعتلا بخشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1166863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =