رانت و مافیا بلای جان تلویزیون / رسانه ملی از رسالت اصلی خود فاصله گرفته است

کم‌توجهی تلویزیون به سلیقه مخاطبان باعث دوری آنها از این رسانه شده و همین مسئله باعث شده تا رسانه‌هایی همچون ماهواره و شبکه‌های اجتماعی قدرت مانور بیشتری داشته باشند که این اصلا اتفاق خوشایندی نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، کم‌توجهی تلویزیون به سلیقه مخاطبان در سال‌های اخیر و نمایش برنامه‌ها و سریال‌هایی که با علایق آنها همخوانی ندارد باعث دوری مخاطب از تلویزیون شده و همین مسئله باعث شده تا رسانه‌هایی همچون ماهواره و شبکه‌های اجتماعی قدرت مانور بیشتری داشته باشند که این اصلا اتفاق خوشایندی نیست.

برخی هنرمندان دلیل چنین موضوعی را فاصله گرفتن تلویزیون از رسالت اصلی خود دانسته و عنوان می‌کنند که ظاهرا این رسانه هدفش از برنامه‌سازی را فراموش کرده است.

تلویزیون از برنامه‌سازی گذشته خود فاصله بسیاری گرفته است

در همین رابطه، فرید قبادی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اوضاع تلویزیون اظهار کرد: متاسفانه تلویزیون از برنامه‌سازی گذشته خود فاصله بسیاری گرفته است و ما برنامه‌ و سریال‌های خوبی را در این رسانه نمی‌بینیم.

اوضاع رادیو از تلویزیون بهتر است / باید برنامه‌های باکیفیت بسازیم تا مردم ببینند

بازیگر فیلم حلقه سبز گفت: رسانه ملی خط مشی اصلی خود را کنار گذاشته و بیشتر شبیه به یک تریبون شده و هرکسی که بهتر می‌تواند یک سری کلمات را پشت هم ردیف کند جایگاه بهتری در این رسانه پیدا می‌کند.

قبادی با تاکید بر اینکه رسانه ملی این روزها به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم شده، عنوان کرد: تلویزیون در حال حاضر با رانت اداره می‌شود و هنرمندان قدیمی که سال‌ها در این رسانه زحمت کشیده‌اند اکنون بیکار در خانه نشسته‌اند.

برخی دیگر نیز، باندباری و مافیا در تلویزیون را عامل کم‌کاری هنرمندان و در نتیجه بد شدن اوضاع تلویزیون می‌دانند.

حرفه‌ای‌ها بیشتر تمایل دارند که در شبکه نمایش خانگی فعالیت کنند

بیوک میرزایی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز این باره اظهار کرد: آنچه اکنون در تلویزیون شاهدیم چندان رضایتبخش نیست. نه کارهای خوبی ساخته می‌شود و نه دستمزدهایی که پیشنهاد می‌شوند خوب هستند، اما در نهایت این هم بخشی از حرفه ماست به همین دلیل بیشتر ترجیح می‌دهم که بیشتر در رادیو مشغول باشم.

وی گفت: در تلویزیون متن‌های خوبی وجود ندارد و اکثرا رابطه‌ای کار می‌کنند و هر کس برای خود گروهی تشکیل داده است.

میرزایی ادامه داد: حرفه‌ای‌ها بیشتر تمایل دارند که در شبکه نمایش خانگی فعالیت کنند و بیشتر افرادی که در تلویزیون کار می‌کنند تازه‌کار هستند.

به گزارش ایسکانیوز، این روزها شاهد انتقادات زیادی نسبت به عملکرد صدا و سیما هستیم، رسانه‌ای که خود را ملی می‌داند اما آنچه از این رسانه مشاهده کنیم چیز دیگری را نشان می‌دهد. در این بین وجود رسانه‌های مختلف هم باعث شده که مردم حق انتخاب بیشتری برای تماشای فیلم و سریال‌ها داشته باشند در نتیجه همین امر، تلویزیون از سبد خانوارها خارج شده است، برای همین بهتر است مسئولان با یک ساز و کار مشخص در جلوگیری از چنین مسائلی اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =