هزینه حج عمره برای هر متقاضی چگونه محاسبه می‌شود؟

با آغاز ثبت‌نام از متقاضیان عمره مفرده یکی از پرسش‌های پرتکرار برخی از شهروندان درباره چرایی هزینه ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومانی این سفر است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، بعد از سال‌ها انتظار، خبر ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده به‌صورت جدی مطرح شد و از ۲۲ آذر ماه ثبت‌نام از اولویت‌های یک تا ۶۰۰ که نزد بانک‌های ملی و ملت ودیعه‌گذاری کرده‌ بودند، آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

اولویت‌های جدید برای ثبت نام حج عمره اعلام شد + جزئیات

۱۳ دی نخستین گروه از زائران عمره از ایستگاه تهران اعزام می‌شوند و روند اعزام‌ها تا ۱۰ اسفند ادامه خواهد داشت؛ در این مدت ۷۰ هزار نفر در قالب ۵۷۰ کاروان راهی سرزمین وحی می‌شوند. مدت تعیین‌شده برای سفر نیز ۱۰ روز است که ۵ روز آن در مکه و ۵ روز دیگر در مدینه منوره سپری خواهد شد.

در عمره امسال چند گروه قیمتی تعیین شده که نسبت به کیفیت هتل متغیر است؛ کمترین قیمت با همه خدمات ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بیشترین قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که از کودکان زیر دو سال ۱۰ درصد این هزینه‌ها دریافت می‌شود؛ اما یکی از پرسش‌های پرتکرار برخی از شهروندان درباره میزان هزینه این سفر است.

سیدعباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت در این باره می‌گوید: این موضوع چندان به نرخ خدمات در عربستان مربوط نمی‌شود؛ نرخ‌ خدمات تکلیفی در این کشور نهایت تا ۱۵ درصد افزایش داشته است اما مسئله اصلی تغییرات و نوسانات نرخ ارز در داخل کشور است.

به‌گفته وی، هزینه‌های ارزی عمره برای هر زائر از ۶۵۰ تا ۷۵۰ دلار است، که شامل تغذیه، حمل‌ونقل، خدمات فرودگاهی، اسکان، بهداشت و درمان می‌شود. بخشی از هزینه‌های این سفر نیز ریالی است، که شامل حدود ۱۲ میلیون تومان است و به آن هزینه‌های ارزی اضافه می‌شود؛ هزینه روادید و بیمه هم در هزینه ارزی محاسبه شده که مبلغ آن حدود ۱۳۱ دلار است.

هزینه‌های سفر عمره با ارز نیمایی به‌نرخ ۴۲ هزار و ۹۰۰ تومان محاسبه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =