پیام تسلیتی بعد از ۵ روز

فرهنگستان زبان و ادب فارسی بعد از ۵ روز از درگذشت رهنورد زریاب نویسنده اهل افغانستان پیام تسلیتی ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، پنجشنبه بیستم آذرماه خبر درگذشت مرحوم محمد اعظم رهنورد زریاب نویسنده اهل افغانستان منتشر شد. مخاطبان زبان فارسی که آثار او را مطالعه کرده بودند واکنش نشان دادند و این اتفاق را تسلیت گفتند. حال روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیام تسلیت رئیس این مجموعه را منتشر کرده که در ادامه آمده است.

«جمعه، بیست و یکم آذرماه ۱۳۹۹، محمداعظم رهنورد زریاب، نویسندۀ شهیر افغانستانی، در سن ۷۶سالگی درگذشت. به همین مناسبت دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در پیامی درگذشت این چهرۀ ماندگار ادبیات داستانی افغانستان را تسلیت گفت. متن پیام مذکور بدین شرح است:

باسمه‌تعالی

درگذشت محمداعظم رهنورد زریاب، چهرۀ ماندگار ادبیات داستانی، پژوهشگر، و مترجم نام‌آشنای افغانستانی را که آثار برجای‌ماندۀ ایشان چون گلناز و آینه، آوازی از میان قرون، پایان کار سه روئین‌تن، درویش پنجم، زیبای زیر خاک خفته، شهر طلسم‌شده، مردی که سایه‌اش ترکش کرد، گنگ خواب‌دیده و … میراثی ارجمند برای زبان و ادب فارسی است، از سوی خود و اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی جمهوری اسلامی ایران به همسر ادیب و نویسندۀ ایشان، بانو زریاب، نویسندگان، فرهیختگان، و جامعۀ ادبی کشور برادر و هم‌زبان، جمهوری اسلامی افغانستان، تسلیت می‌گویم.

غلامعلی حداد عادل

محمداعظم رهنورد زریاب در سال ۱۳۲۳ متولد شد. او در رشتۀ خبرنگاری دانشگاه کابل تحصیل کرد و مدتی بعد از پایان تحصیل، با استفاده از یک راتبۀ تحصیلی به بریتانیا رفت و مدرک کارشناسی ارشد خود را در این کشور اخذ کرد. رهنورد زریاب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان افغانستان در طی این سال‌ها مطرح بوده است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1084195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =