امام خامنه‌ای برای پدرم حکم رگ گردن را داشت/ حاج قاسم قابل مقایسه با هیچ کسی نیست

دختر سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی در گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه المیادین لبنان، به مناسبت اولین سالروز شهادت پدرش، به توصیف ویژگی‌هایی از ایشان پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «زینب سلیمانی»، دختر سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شبکه المیادین گفت‌وگو کرد.

دختر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با شبکه خبری المیادین لبنان تاکید کرد: من هم از مریدان مکتب (شهادت و ظلم ستیزی) حاج قاسم هستم.

وی با تاکید بر این نکته که او و پدرش اوقات زیادی را کنار یکدیگر سپری می کردند و از روابط عاطفی عمیقی میان یکدیگر برخوردار بودند، توضیح داد: پدرم به طور جدی نسبت به رفع مشکلات خانواده های شهداء دغدغه مند بود. او همیشه نگران این خانواده ها بود و من هم نقش میانجی را برای تسهیل مشکلات ایفا می کردم.

وی ادامه داد: ایشان از هیبت و هوش خاصی در میدان نبرد برخوردار بودند. پدرم قلب مهربانی داشتند و به خاطر همین خصلت هم در موقعیت های مختلف دست پر و پیروز از میدان بیرون می آمدند.

دختر شهید سلیمانی ادامه داد: پدر من تنها یک فرمانده نظامی و سیاسی نبود که تنها دستور دهد، او فاتح قلب ها هم بود.

وی با اشاره به اینکه قبل از عملیات آمرلی از پدر ایشان شهید سلیمانی خواسته بود چند روز بیشتر نزد او و خانواده اش ماندگار شود، گفت: پدرم به ما گفتند که چگونه می توانم نزد شما بمانم در حالیکه جوانان مظلوم تحت محاصره در انتظار کمک من هستند!؟

زینب سلیمانی گفت، حاج قاسم هنگام ورود به [بحران] سوریه در حقیقت و در عین حال، در یک زمان در حال دفاع از ایران و سوریه بود... پدرم فرمانده و مسئول نیرویی بود که حامل آرمان فلسطین بود. آرمان و ملت فلسطین برای او بسیار مهم بود. امروز ما شاهدیم که مقاومت فلسطین، اسرائیلی‌ها را مرعوب کرده است.

دختر شهید سلیمانی گفت، میراث حاج قاسم برای ملت فلسطین اجازه نخواهد داد که اشغالگری اسرائیل ادامه یابد.

به گفته زینب سلیمانی، حاج قاسم برای عراق تلاشی مضاعف می‌کرد... او در عراق، سوریه، فلسطین و لبنان و حتی در ایران مقاومتی ایجاد کرد که مأموریتش فراتر از این امور است.

وی روابط پدرش با ابومهدی المهندس را «عمیق و قلبی» توصیف کرد و گفت، هیچ گاه پدرش را بدون ابومهدی المهندس ندیده است. به گفته زینب سلیمانی، ابومهدی پیشتر گفته است که از خدا میخواهد اگر روزی قرار است اتفاق بدی برای حاج قاسم بیفتد، او از این دنیا رفته باشد و این روز را نبیند.

زینب سلیمانی روابط پدرش با سید حسن نصرالله را «عشقی برادرانه» دانست و گفت، «پدرم خود را حقیقتا سرباز امام خامنه‌ای و مردم ایران می‌دانست و عاشق رهبری بود. من اگر علاقه حاج قاسم را به حضرت آقا توصیف کنم، میگویم آقا حکم رگ گردن حاج قاسم را داشت».

وی گفت، پدرش هنگام شهادت حاج عماد مغنیه، فرمانده شهید حزب‌الله همان حس و حالی را پیدا کرد که زمان شهادت شهید احمد کاظمی داشته و این موضوع در فیلمی که از حال ایشان پخش شده، قابل مشاهده است.

این مصاحبه در قالب ویژه‌برنامه‌های شبکه خبری المیادین به مناسبت اولین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی پخش شد که به مدت دو هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =