وجود اشکالات اساسی در لایحه نظام رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: لایحه نظام رتبه بندی معلمان دارای اشکالات اساسی و ایرادات زیادی است، مجلس در پی اصلاح این لایحه است و به همین دلیل هم این لایحه معطل مانده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، محمدمهدی زاهدی در جلسه شورای آموزش و پرورش بخش راین آموزش را یک اصل اساسی عنوان و اظهار کرد: آموزش و پرورش برای تربیت و تامین منابع انسانی کشور و تشکیل تمدن اسلامی پایه و پیشران است.

وی آموزش و پرورش را مسیری برای تحول علمی و پیشرفت کشور دانست و گفت: در این راه مسئولیت سنگین بر دوش معلمان و فرهنگیان است و آن‌ها باید بدانند چه مسئولیت بزرگی را برعهده دارند.

زاهدی با بیان اینکه معلمی، کارمندی نیست، تصریح کرد: معلمان شغل و رسالت انبیا را دارند و همان طور که انبیاء جایگاه ویژه‌ای در نظام آفرینش دارند؛ معلمان نیز باید جایگاه ویژه‌ای در نظام اسلامی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

اجرای رتبه‌ بندی معلمان باعث تشدید تورم می‌شود؟

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه لایحه نظام رتبه بندی معلمان دارای اشکالات اساسی و ایرادات زیادی است؛ ابراز کرد: مجلس در پی اصلاح این لایحه است و به همین دلیل هم لایحه رتبه بندی معلمان معطل مانده است. ضمن اینکه در این لایحه جایگاه، منزلت و کرامت اجتماعی معلمان را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی با تاکید براینکه باید شاخص‌های مهمی برای ورود به عرصه معلمی قرار دهیم، تصریح کرد: کسانی باید وارد این شغل شوند که از با استعدادترین و علاقه مندترین افراد باشند چرا که می‌خواهند انسان بسازند و جامعه را تربیت کنند.

زاهدی عنوان کرد: بسترسازی اولیه برای این اقدام صورت گرفته و ان شاءالله با تعاملاتی که با رئیس جمهور آینده صورت می‌گیرد بتوانیم آن را تکمیل کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1104189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      0 0
      پیشنهاد افزایش حقوق معلمان به اندازه 80 درصد حقوق اعضای هیئت علمی در کمیسون آموزش مجلس داده شد. هدف چی بود؟ چون می دونستند دولت قادر به تامین چنین بودجه ای نیست با یک تیر دو نشون زدند. یکی اینکه بگویند ما به فکر معلمان هستیم و خواستار افزایش حقوق معلمان تا 80 درصد حقوق اعضای هیئت علمی هستیم و دوم اینکه بگویند ما میخواستیم حقوق معلمان را زیاد کنیم ولی دولت همکاری نکرد. راهکار چیست؟ راهکار این است که با همین بودجه فعلی دولت، 30 درصد حقوق اعضای هیئت علمی را بدهند و هر سال آنرا افزایش دهند تا به 80 درصد برسد. اما نمایندگان مجلس در ظاهر خودشان را هوادار معلمان نشان می دهند ولی پشت پرده مانع اجرای طرح شده اند.