موقعیت مهدی دومین فیلم پر فروش گیشه / آخرین آمار فروش فیلم‌های سینمایی

فیلم سینمایی «سگ‌بند» با اختلاف بیش از ۱۴ میلیارد تومانی در مقایسه با فیلم دوم جدول یعنی «موقعیت مهدی»، در رده اول فروش فیلم‌های سینمایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، با گذشت بیش از یک ماه از شروع اکران نوروزی سال ۱۴۰۱، اکثر فیلم‌های روی پرده سینما به یک روند فروش ثابت دست یافته‌اند و خبری از سالن‌های پر جمعیت نیست.  دلیل اصلی این موضوع می تواند این باشد که بسیاری از علاقه‌مندان، فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

سگ بند همچنان صدرنشین / آخرین آمار فروش فیلم‌های سینمایی

در بین فیلم‌های سینمایی در حال اکران فیلم «سگ بند» با فروش بیش از ۲۳ میلیارد تومان و با گذشت ۵ هفته همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران است. این موضوع نشان می‌دهد که برای بخش سینمارو هم لزوما سینمای تجاری و آنچه عمدتا از آن تحت عنوان صرف هزینه برای دوساعت خندیدن و نه چیز دیگر یاد می‌شود، اهمیت دارد.

سگ‌بند

«سگ‌بند» دومین فیلم مهران احمدی با همان مؤلفه‌های شبه‌کمدی مرسوم سینمای ایران ساخته شده است و استفاده از شوخی‌های کلامی در آن غلبه دارد. اساساً سگ‌بند مانند آیتم‌های کوتاهی است که با روایتی بی‌منطق و شلخته سرهم شده است.

چنین به نظر می‌رسد که آنچه سگ‌بند باعث شده فیلم نسبتاً پرفروشی در نوروز باشد، استفاده از دو بازیگر کمدی است، یعنی امیر جعفری و بهرام افشاری با دیالوگ‌گویی فیلم را جلو می‌برند و مخاطب را به خنده وادار می‌کنند اما خنده‌ای تصنعی و اجباری با بهره‌گیری از دیالوگ‌های چندپهلو و ادا و اطوارهای مرسوم که بیشتر از آنکه کمدی باشد، ابتذال است.

پس از آن نیز فیلم سینمایی موقعیت مهدی قرار دارد که داستان زندگی برادران باکری را به تصویر می‌کشد. این فیلم بیش از ۹ میلیارد تومان فروخته است.

شادروان

فیلم شادروان به کارگردانی حسین نمازی نیز با فروش بیش از ۷ میلیاردی خود در رده سوم جدول فیلم‌های پر فروش قرار دارد.

فیلم سینمایی روز صفر به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان با فروش بیش از ۶ میلیارد تومانی خود در جایگاه چهارم فیلم‌های پر فروش سینمای ایران قرار دارد. و پس از آن فیلم مرد بازنده اثر محمدحسین مهدویان قرار دارد که با فروش بیش از ۵ میلیارد تومانی خود در تعقیب جایگاه فیلم روز صفر است.

رتبه فیلم پخش شروع اکران هفته روز تعداد بلیت فروش هفتگی (تومان)
۱ سگ بند بانو فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۵ ۳۱ ۶۶۱,۵۶۵ ۲۳٬۶۹۰٬۵۷۷٬۵۰۰
۲ موقعیت مهدی بهمن سبز ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۶ ۳۸ ۲۸۳,۴۵۸ ۹٬۴۰۰٬۰۳۷٬۷۵۰
۳ شادروان خانه فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۵ ۳۱ ۲۱۸,۲۷۶ ۷٬۹۳۵٬۳۲۱٬۰۰۰
۴ روز صفر فیلمیران ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۵ ۳۱ ۱۷۳,۴۸۱ ۶٬۲۹۳٬۷۶۳٬۵۰۰
۵ مرد بازنده شایسته فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۵ ۳۱ ۱۳۲,۹۵۶ ۵٬۱۷۴٬۰۱۱٬۰۰۰
۶ گل به خودی هدایت فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۶ ۳۸ ۱۵,۷۸۳ ۵۲۶٬۵۶۵٬۵۰۰
۷ قدغن پارسا فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۶ ۳۸ ۶,۳۶۲ ۲۲۰٬۷۶۷٬۰۰۰

انتهای پیام/

کد خبر: 1137405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =