آموزش آشپزی / طرز تهیه شیر برنج مجلسی

شیر برنج از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که معمولا در مراسم ها و مناسبت های خاص مذهبی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر برنج مجلسی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برای تهیه شیر برنج خوشمزه ابتدا برنج را به خوبی می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه ای آب به کاسه اضافه می کنیم که روی برنج ها را بپوشاند، سپس اجازه می دهیم برنج چند ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم
در این مرحله برنج خیسانده شده را می شوییم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس آب را اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند. حالا اجازه می دهیم برنج به مدت یک ساعت بپزد.

مرحله سوم
پس از اینکه برنج به خوبی دل باز کرد، شیر را به قابلمه اضافه می کنیم و هر چند لحظه یک بار برنج را هم می زنیم تا ته نگیرد. پس از اینکه برنج به خوبی لعاب انداخت و از هم باز شد، شکر را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم
پس از اضافه کردن شکر، ۱۰ دقیقه مواد را مخلوط می کنیم، سپس کره را اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم. حالا اجازه می دهیم شیر برنج به مدت ۴۵ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا به خوبی جا بیفتد.


مرحله پنجم
در این مرحله پس از گذشت ۴۵ دقیقه پودر هل را به همراه گلاب به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را کمی مخلوط می کنیم تا با شیر برنج ترکیب شوند. حالا باید اجازه دهیم شیر برنج جا بیفتد و به غلظت مورد نظرمان برسد.

کد خبر: 1175170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =