رسانه صهیونیستی: ایران تبدیل به یک کشور هسته‌ای شده است

یک رسانه عبری با اشاره به اینکه ایران در برنامه هسته‌ای خود پیشرفت چشمگیری داشته تاکید کرد، تهدیدات مقامات اسرائیلی بیانگر ضعف آنها بوده و بهترین راه برای اسرائیل آن است که از وقوع هر جنگی در آینده جلوگیری کند.

 به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در سایه نگرانی فزاینده نهادهای سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی درباره پیشرفت توانمندی‌های مقاومت و مانور نظامی که اخیرا حزب‌الله در جنوب لبنان برگزار کرده بود، روزنامه عبری اسرائیل هیوم در مقاله‌ای نوشت، هشدارها و تهدیداتی که هفته گذشته از زبان مسئولان ارشد موسسه امنیتی اسرائیل در کنفرانس «هرتزلیا» بیان شد در چارچوب ترس از تقابل و چه بسا جنگی همه‌جانبه با ایران و حزب‌الله بود و این نشان می‌دهد که باید کنفرانس‌های راهبردی زیادی همه ساله درباره این خطرات، در اسرائیل (فلسطین اشغالی) برگزار گردد.

رژیم اسرائیل امروز احساس خطر می‌کند

این رسانه صهیونیستی افزود، مقامات ارشد موسسه امنیتی اسرائیل همانند سربازانی منضبط در این کنفرانس‌ها حاضر شده و تصور می‌کنند که با صدور بیانیه‌های طولانی به وظیفه خود عمل کرده‌اند. اما سوال این است که آیا چیزی در منطقه تغییر کرده و آیا خطر جنگ بیشتر شده است؟ به عنوان مثال «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل در کنفرانس اخیر هرتزلیا اعلام کرد که ایران در غنی‌سازی اورانیوم پیشرفت زیادی داشته و شاهد تحولات منفی در منطقه هستیم که اسرائیل را مجبور به انجام اقدامی می‌کند.

بر اساس این مقاله، رئیس ستاد ارتش اسرائیل همچنین در واکنش به سخنان (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله گفت که او منطقه را به سمت جنگ سوق می‌دهد و نصرالله احساس می‌کند که اسرائیل را مانند کف دست خود می‌شناسد و به همین دلیل جرات کرد که ما را به چالش بکشد.

اسرائیل هیوم ادامه داد، در واکنش به اظهارات و تهدیدات مقامات اسرائیلی، یک مسئول ایرانی به سرعت تهدید کرد که «هرگونه آسیب به تاسیسات هسته‌ای ایران آتش یک جنگ همه‌جانبه را شعله‌ور خواهد کرد که اسرائیل مسئول آن است». از طرف دیگر حزب‌الله جلوی چشمان بسته نیروهای بی‌فایده «یونیفل» (نیروهای موسوم به حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) اقدام به انجام یک مانور نظامی و شبیه‌سازی ربودن سربازان اسرائیلی و حمله به شهرک‌های اسرائیلی در امتداد خط مرزی کرد.

ایران تبدیل به یک کشور هسته‌ای شده است

این رسانه عبری تصریح کرد، رئیس ستاد ارتش و رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل، ایران را بزرگترین تهدید اصلی برای تل‌آویو توصیف کردند. البته این تهدید جدید نیست و از گذشته وجود داشته است. ایرانی‌ها اکنون به آنچه که می‌خواستند رسیدند و به یک کشور هسته‌ای تبدیل شدند. ایرانی‌ها توانایی و دانشی دارند که به آنها اجازه نفوذ در پرونده هسته‌ای را هر زمانی که بخواهند، می‌دهد.

به گزارش این روزنامه صهیونیستی، در مقابله با این واقعیتی که ممکن است ماه‌ها و یا حتی سال‌ها ادامه یابد، اسرائیل به یک اعصاب قوی و هوشیاری دائمی نیاز دارد. اما در هر صورت اینکه ایران تبدیل به یک کشور هسته‌ای شود بسیار بهتر از ورود اسرائیل به جنگی تمام عیار و همه‌جانبه است. به طور کلی چالش ایران برای اسرائیل همیشگی بوده و در ماه‌ها و سال‌های آینده همچنان ما را درگیر خواهد کرد.

تهدیدات مقامات اسرائیلی بیانگر ضعف اسرائیل است

بر اساس این مقاله، حزب‌الله و بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه که اخیرا به آغوش جامعه عربی برگشته‌اند نیز چالش دیگری برای اسرائیل هستند. در اینجا ترس از انجام یک عملیات تحریک‌آمیز توسط حزب‌الله وجود دارد که ممکن است با واکنش اسرائیل مواجه گردد و این چیزی است که هیچکس نمی‌خواهد. اخطارهایی که مسئولان اسرائیلی می‌دهند تنها در قالب هشدار بوده و تجربه نشان می‌دهد که نصرالله به خوبی می‌داند چنین هشدارهایی بیانگر ضعف و ترس اسرائیل است. همین مسئله نصرالله را تشویق به ادامه تهدیدات خود می‌کند.

اسرائیل هیوم تاکید کرد، جنگ با حزب‌الله یک بازی بچگانه نیست و ما اینجا درباره عملیات‌های تروری که اسرائیل علیه فرمانده جنبش جهاد اسلامی فلسطین انجام داد صحبت نمی‌کنیم. در هر صورت اظهارات و تهدیدات مقامات اسرائیلی برای پیروزی در جنگ آینده کافی نیست و تصمیم‌سازان اسرائیل نمی‌دانند که دقیقا باید چه هدفی را برای جنگ آینده تعیین کنند.

در ادامه گزارش این رسانه عبری آمده است، اگر جبهه داخلی، آنگونه که باید برای تقابل با حزب‌الله آماده نباشد، دیگر هیچ کاری از دست ما بر نخواهد آمد. بنابراین اسرائیل باید از همان ابتدا از ورود به هر تقابلی که به معنای تمدید درگیری‌ها خواهد بود اجتناب کند؛ همانطور که «مناخیم بیگن» (نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی) در زمان خود گفت: بزرگترین پیروزی که اسرائیل می‌تواند در جنگ به دست بیاورد، جلوگیری از آن است.

چند روز قبل نیز روزنامه عبری «ماکور ریشون» در این زمینه اعلام کرد: بعد از گذشت یک دهه ایران که تا حد زیادی در انزوا و محاصره بود، به یک ابرقدرت منطقه‌ای قوی و شناخته‌شده، تبدیل شده است، همچنین ائتلاف‌های ایران با چین و روسیه و روابط جدید تهران با برخی کشورهای عربی (برای اسرائیل) بسیار نگران‌کننده و آزاردهنده است. اسرائیل آمادگی مقابله با ایران را ندارد و به همین دلیل به‌جای پرداختن به دغدغه‌های طاقت‌فرسایی چون جنگ بعدی، مشغول اخبار مطبوعات زرد است. (مانور رسانه‌ای به‌راه انداخته است).

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1183488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =