شهریاری: تصمیمات ستاد کرونا ضمانت اجرایی داشته باشد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که باید تصمیمات ستاد کرونا اجرا شود و در حد حرف باقی نماند. نباید همه چیز را به امید خدا رها کرد چون موضوع حفظ سلامتی و جان مردم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-ضمانت-اجرایی-داشته-باشد">ایسکانیوز)، حسینعلی شهریاری با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها گفت: مشکل شیوع گسترده ویروس کرونا هم به رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و هم به ستاد مبارزه با کرونا برمی‌گردد که تصمیماتش ضمانت اجرایی ندارد. وقتی مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ستاد کرونا باید تصمیماتی بگیرد که اجرایی شود نه اینکه همچون برخی کشورها همه چیز به امید خدا رها شود.

وی ادامه داد: از ابتدای هفته برخی از مشاغل و همچنین مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد اما آیا تغییری در آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا رخ داد؟ علت این است که تصمیمات ستاد کرونا ضمانت اجرایی ندارد و همه چیز در حد حرف باقی می‌ماند. وقتی شرایط آنقدر حاد شده دیگر حضور کارکنان در محل کار معنا ندارد و باید دورکاری اعمال شود یا اینکه نباید افراد را برای رفتن در صف گرفتن کد بورسی ترغیب کرد.

شهریاری افزود: به نظر می‌رسد تنها کسی که پروتکل‌های بهداشتی را به درستی اجرا می‌کند مقام معظم رهبری است که ایشان نیز تمامی اختیارات را به ستاد کرونا داده، این بدان معناست که تصمیمات این ستاد فراقانونی بوده و همگی قابلیت اجرایی شدن دارد پس انتظار می‌رود که رئیس ستاد کرونا تصمیمات را به گونه‌ای اتخاذ کرده که ضمانت اجرایی داشته باشد. اکنون صحبت بر سر جان مردم است که نباید به خاطر برخی سهل‌انگاری‌ها و سوء مدیریت‌ها از بین روند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =