ایرباس باز هم بوئینگ را پشت‌سر گذاشت

شیوع ویروس کرونا فروش هواپیما در جهان را به شدت کاهش داده با این حال امسال هم هواپیماسازی ایرباس توانسته با پشت‌سر گذاشتن بوئینگ بزرگترین هواپیماساز جهان شود.

به گزارش گروه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه امسال هم بزرگترین هواپیماساز جهان بوده است.

به گزارش رویترز، شیوع ویروس کرونا فروش هواپیما در جهان به شدت کاهش داده، به گونه‌ای که تولید ایرباس در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یافته است.

البته این شرکت توانسته قبل از پایان سال ۲۰۲۰ فروش ایرباس‌های ۳۸۰ به امارات را از سر گیرد.

هنوز مشخص نیست که اعمال محدودیت بر مسافرت و پروازهای هوایی با انگلیس چند روز مانده به پایان سال ۲۰۲۰ روند تولید ایرباس را مختلف خواهد کرد یا خیر؛ چرا که بال‌های هواپیماهای ایرباس در انگلیس تولید می‌شود.

ایرباس البته برنامه‌ای برای انجام پرواز توسط هواپیماهای بلوگا به انگلیس در طول تعطیلات کریسمس نداشت.

پرواز این هواپیماها که مخصوص حمل قطعات بزرگ هواپیماها است تاکنون از اعمال محدودیت‌های مسافرتی مستثنی بوده است.

البته بعید است که ایرباس بتواند رکورد دسامبر سال گذشته را که یکصد هواپیما به مشتریان تحویل داده بود، را امسال تکرار کنند.

از ابتدای سال جاری تا امروز ایرباس ۵۲۰ فروند هواپیما به مشتریانش تحویل داده و انتظار می‌رود طی ۹ روز آینده این رقم به ۵۵۰ یا ۵۶۰ فروند برسد.

حدود یک سال بود که ایرباس فروش‌ هواپیماهای ۳۸۰ به امارات را متوقف کرده بود، اما طی ماه‌ جاری ۲ فروند از آنها را به هواپیمایی امارات تحویل داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =