خانوارهایی که یارانه‌شان قطع شده چه باید بکنند؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: دولت در قانون بودجه مکلف به بررسی شکایات درباره یارانه‌هایی است که به اشتباه قطع شده، مردم به سایت حمایت معیشتی مراجعه کنند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز،با اشاره به اینکه یارانه برخی خانوارها در دولت دوازدهم بدون اطلاع خانواده‌ها قطع شد که اینها باید در دولت مورد بررسی مجدد قرار گیرد، اظهار کرد: پیش بینی این است که حدود پنج میلیون خانوار به عناوین مختلف قطعی یارانه داشته و حرفی برای گفتن دارند که قرار است مطابق قانون سامانه برای بررسی وضعیت اینها باز شود.

وی افزود: طبق گزارش‌ها برخی به اشتباه یارانه‌شان حذف شده و تعدادی هم که مجرد بودند و ازدواج کردند یارانه آنها تعلق نگرفته است نکته مهم اینکه آنالیزها در سامانه صورت می‌گیرد و سامانه به طور خودکار به میزان موجودی حساب افراد توجه می‌کند و بررسی نمی‌کند که این پول از کجا آمده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه روش زندگی ما بسیار بی نظم است، گاه دیده شده که در حساب شخصی پول زیادی هست که وقتی بررسی می شود متعلق به خودش نیست به عنوان مثال سرپرست قرض الحسنه خانواده خودش شده و پول افراد فامیل در حساب اوست. این مسائل سامانه‌های مالی را به اشتباه می‌اندازد.

ابوترابی با ذکر مثال دیگری گفت: بعضی وقت ها افراد می‌خواهند وام بگیرند تا مشکلاتشان را حل کنند برای همین اموال و یا اسناد پدر و مادرشان را به نام خودشان می‌زنند تا بتوانند وام بگیرند اینها همگی اشکالاتی است که به عنوان عامل قطع یارانه افراد دیده شده است که سیستم را به اشتباه می‌اندازد و جزو افراد متمول ثبت می‌شوند.

نماینده مردم نجف‌آباد تصریح کرد: در لایحه بودجه 1401 دولت مکلف شد به اعتراضات مردم در خصوص قطع شدن یارانه شان توجه کرده و آنها را رفع کند. لذا مردم به سامانه حمایت معیشتی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و حقوق خود را مطالبه کنند.

کد خبر: 1139893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 0
      با سلام آدرس سايتي كه جهت اعتراض دادند باز نمي شود