پیام‌رسان‌های داخلی دچار ایرادات فنی هستند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: یک از پیام‌رسان‌های داخلی موجود، وقتی روی تلفن همراه نصب می‌شوند مشکلی برای استفاده دارند و در بخش‌های مختلف دچار ایرادات فنی هستند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره شرایط فضای مجازی و تصمیم‌گیری درباره ادامه فیلترینگ، گفت: در این سال‌ها باید جایگزین‌های مناسبی برای پلتفرم‌های خارجی طراحی و ایجاد می‌شد و در دسترس مردم قرار می‌گرفت. متأسفانه این اقدام صورت نگرفته است و باید تأسف بخوریم که هنوز یک پیام‌رسان خوب و کامل داخلی نداریم.

بیشتر بخوانید:

شرایط فنی اپلیکیشن‌های ایرانی برای موفقیت در کسب و کار/ چرا پیام‌رسان‌های داخلی در جذب مخاطب موفق نیستند؟

وی تصریح کرد: هر یک از پیام‌رسان‌های داخلی موجود، وقتی روی تلفن همراه نصب می‌شوند مشکلی برای استفاده دارند و در بخش‌های مختلف دچار ایرادات فنی هستند. بنابراین هنوز جایگزین مناسبی برای پلتفرم‌ها و نرم افزارهای خارجی در دسترس قرار نگرفته است.

حاجی دلیگانی عنوان کرد: در دولت قبل طراحی چنین پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهایی در دستور کار و اولویت قرار نداشت، بنابراین اقدامی در این زمینه انجام نشد. به نظر می‌رسد در دولت فعلی تصمیم دارد این موضوع را در راستای ساخت و ایجاد پیام‌رسان‌های داخلی در اولویت قرار دهد اما هنوز سرمایه‌گذاری درستی در این باره انجام نشده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتقال از پلتفرم‌های خارجی به پلتفرم‌های داخلی باید به نحوی صورت بگیرد که پیام‌رسان‌های داخلی نمونه کامل و جامعی برای مردم باشد و به نیازها و ضرورت‌های مختلف از جمله کارهای اداری، تجاری و دانشگاهی نیازهای جامعه را پاسخ دهد تا در جامعه مورد استقبال قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر چند نمونه داخلی برای پیام رسانی وجود دارد اما هیچکدام جامعیت لازم را ندارند و خدمات کاملی ارائه نمی‌دهند، چنین شرایطی قطعاً نتیجه‌بخش نخواهد بود چراکه برای مبادلات غیررسمی نیازمند بستری کامل و جامع هستیم.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که فیلترینگ پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های خارجی پیش از فراهم شدن نمونه کامل داخلی یک اقدام قهری نخواهد بود؟ گفت: این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد اما باید بپذیریم برخی پلتفرم‌های خارجی اخیراً حرکت‌ها و تأثیرات فاجعه آمیزی را به دنبال داشته‌اند بنابراین کنترل فعالیت در آنها ضروری است، از طرف دیگر ممکن است در دسترس قرار گرفتن دوباره پیام‌رسان‌های خارجی گام‌های بعدی برای انتقال به نمونه‌های داخلی را با مشکل مواجه کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1160380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =