برگزاری دومین همایش بزرگ احیاگران سنت نبوی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

همزمان با ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن دومین همایش بزرگ احیاگران سنت نبوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، دومین همایش بزرگ احیاگران سنت نبوی همزمان با ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و روز زن با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود. در این مراسم قرار است دو زوج احیاگر به صورت زنده در همایش به عقد یکدیگر درآیند.

همچنین ۲۰ زوج خوشبخت از احیاگران سنت نبوی به همراه نوزادان متولد شده که وصلت والدینشان در احیاگران سنت نبوی انجام گرفته، در این مراسم حاضر خواهند شد.

گفتنی است؛ این مراسم، روز جمعه ۲۳ دی ‌ماه ساعت ۱۴ و همراه با برنامه‌های متنوع و بسیار شاد در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، تالار شیخ صدوق، ضلع جنوبی برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، گروه احیاگران سنت نبوی صرفا در امر ازدواج دائم فعالیت دارد و از شاخصه‌های مهم گروه احیاگران سنت نبوی این است که تمام فعالیت‌های این گروه به صورت جهادی  و مردمی بوده و هزینه‌ای از هیچ ارگان و یا نهادی به این گروه کمک نشده است.

همچنین باید عنوان کرد که تمام فعالیت‌های این گروه به صورت حضوری انجام شده و اصلا در فضای مجازی، اطلاعات و عکس رد و بدل نمی‌شود و پذیرش جوانان بدون خانواده نیز امکان‌پذیر نیست چرا که قصد این گروه فقط باز کردن باب آشنایی دختر و پسر نیست و حضور یکی از اعضای خانواده دختر و پسر الزامی است. از طرفی پذیرش والدین بدون حضور فرزند نیز امکان‌پذیر نیست، چرا که ملاک و معیار فرزندان با والدین متفاوت است.

از دیگر نکاتی که باید به آن اشاره کرد اینکه مراجعه‌کننده بعد از حضور و پُر کردن فرم اولیه، حتما باید با یکی از کارشناسان مجرب مجموعه که بیشتر آنها مصاحبه‌کنندگان ارشد مشاوره یا کارشناس روانشناسی هستند به‌صورت حضوری مصاحبه شده و کارشناس فضای فکری و ملاک و معیار او را رصد ‌می‌کند و مطابق ملاک و معیارهای منطقی فرد همسان‌گزینی صورت می‌گیرد.

احیاگران سنت نبوی

همچنین، همسان‌گزینی تخصصی تا ۷۰درصد از نظر اعتقادی و فرهنگی و با خواسته‌ها و ملاک و معیارهای منطقی افراد همراه است.

پایه اولیه فعالیت احیاگران سنت نبوی روی دهه‌های ۷۰و۸۰ است ولی پذیرش تمام گروه‌های سنی از ۱۷ سال تا ۷۰سال بخصوص جوانان و تمام مجردین مایل به ازدواج دائم (متارکه، همسر فوت شده) نیز پذیرش می‌شوند و پذیرش افراد با هر نوع سبک‌های اعتقادی و فرهنگی امکان‌پذیر است.

لازم به ذکر است که تعداد زوج‌های موفقی که ازدواج آنها به صورت اصولی و اسلامی در این گروه شکل گرفته بیش از۱۶۰ زوج بوده است و پیگیری و مشاوره مستمر تا سه سال اول زندگی مشترک زوجین از زمان عقد تا سه سال صورت می‌گیرد.

همچنین گفتنی است؛ سال ۱۴۰۰ طرح احیاگران سنت نبوی طرح و سبکی نو و موفق شناخته شد و نمونه کشوری شد.

در اسفندماه ۱۴۰۰ نیز دبیر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان وسازمان تبلیغات اقدام به برگزاری رویداد ملی هماهنگ با هدف هدایت و آموزش گروه‌های تبلیغی در عرصه ازدواج کرد و باتوجه به سطح فعالیت‌ها و تجارب گروه جهادی احیاءگران سنت نبوی، از مدیریت و اساتید این گروه به‌عنوان استاد راهنما و داور طرح‌های تبلیغی دعوت بعمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =