«نون خ»؛ سریالی با روایت‌های قبیله‌ای / فصل چهارم هم مخاطب‌پسند خواهد شد؟

سریال"نون خ" که با همان سری اول توانسته بود مخاطب را به خود جذب کند، حالا به آگاهی کاملی از سلیقه مخاطب خود رسیده و فصل چهارم آن برای نوروز ۱۴۰۲ تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، پخش سریال‌های مناسبتی بخش جدایی‌ناپذیر تلویزیون هستند و تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ هم فرصت مغتنمی برای تماشای آنها در جمع خانواده به شمار می‌رود.

«آتش و باد» روایتی در دل تاریخ / سریالی که با عشق، آتش خشم را شعله‌ور می‌کند

نوروز امسال هم تلویزیون چند سریال در ژانرهای مختلف تدارک دیده که سریال «نون خ» یکی از آنها به شمار می‌رود.

سریال شگفت انگیز "نون خ" که با همان سری اول توانسته بود مخاطب را به خود جذب کند، حالا به آگاهی کاملی از سلیقه مخاطب خود رسیده و فصل چهارم آن برای نوروز ۱۴۰۲ تهیه شده است.

پیش تولید فصل چهارم «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی از اواخر خردادماه امسال آغاز شد.

سریال «نون‌خ» در یکی از روستاهای استان کرمانشاه تصویربرداری شده‌ است و فضای این منطقه را به تصویر می‌کشد. فصل چهارم سریال «نون خ» آبان‌ماه در منطقه خجیر تهران وارد مرحله فیلمبرداری شد.

سبک زندگی قبیله‌ای یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرهنگی مردم اقلیم کردستان است. اگرچه این سبک زندگی در هر تمدنی دیده می‌شود اما به دلیل ارتباط نزدیک‌تر کردها به‌یکدیگر و احساس اطمینان بیشتری که به خویشاوندان خود دارند، جنس دیگری در فرهنگ کردستان پیدا کرده که کاملا قابل بررسی هم به نظر می‌رسد. دقیقا به همین دلیل است که روایت‌های متکی به مفهوم قبیله و همراهی و هم‌یاری افراد قوم و روستا هم بخش مهمی از داستان‌های سریال محبوب سعید آقاخانی را میزبانی می‌کنند.

«نون خ»

داستان «نون خ» از فصل اول تا سوم درباره زندگی نورالدین خانزاده با بازی (سعید آقاخانی) است که در استان کرمانشاه زندگی می‌کند و اتفاقاتی که برای خانزاده و دخترهایش و همچنین اهالی روستا رخ می‌دهد، مسیر قصه را تعیین می‌کند.

در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی همچون علی صادقی، هدیه بازوند، علی صالحی، میرطاهر مظلومی، کاظم نوربخش، نسرین مرادی و صهبا شرافتی بازی کرده‌اند و حمیدرضا آذرنگ و بیژن بنفشه خواه بازیگرانی هستند که در فصل چهار به جمع بازیگران پیوسته‌اند.

مجموعه «نون خ» در سه فصل در سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ از شبکه یک سیما پخش شد.

گفتنی است؛ علت اصلی شکست بسیاری از مجموعه‌های کمدی یا طنزهای دنباله‌دار سال‌های اخیر سیما، اتکای بیشتر از اندازه به شخصیت‌های محوری است. اگر موقعیت‌سازی در سریالی در ژانر کمدی به عنوان سرفصلی مهم در مقطع نگارش فیلمنامه دستمایه اصلی نباشد، آن اثر به سرنوشت سریال شکست خورده پایتخت در فصل ششم دچار خواهد شد.

«نون خ» با اوج گرفتن یادآور سریال‌هایی نظیر «خانه به دوش»، «متهم گریخت»، «ترش و شیرین» و ...  است و در شرایطی کنونی که ارائه کمدی محض، در قالب مجموعه‌های مناسبتی دشوار  است، «نون خ» بار همه کمدی‌های ساخته نشده را یک تنه بر دوش کشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =