فسیل ۱۵۵ میلیارد تومان را هم پشت سر گذاشت / آخرین آمار فروش فیلم‌های سینمایی

در بین فیلم‌های سینمایی در حال اکران فیلم «فسیل» با فروش بیش از ۱۵۵ میلیارد تومانی خود پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، بیش از ده هفته از زمان اکران فیلم سینمایی فسیل بر روی پرده سینماها می‌گذرد و این فیلم با فروش بیش از ۱۵۵ میلیارد تومانی خود همچنان در صدر آمار فروش فیلم‌های سینمایی در کشورمان قرار دارد.

دسته دختران بازنمایی روایتی زنانه از جنگ است / نبود قصه مشکل اصلی فیلم

«فسیل» مانند دیگر فیلم‌های پرفروش این سال‌ها یعنی «دینامیت» و «انفرادی» توسط ابراهیم عامریان تهیه شده با این تفاوت که این بار او بجای مسعود اطیابی با کارگردان جوانی به نام کریم امینی همکاری کرده همچنین بعد از «ایران برگر»، «رحمان ۱۴۰۰» و «سگ بند» یک فیلم پرفروش دیگر اکران نوروز در کارنامه بهرام افشاری ثبت شد!

پس از فسیل، فیلم سینمایی «بخارست» با بیش از ۲۷ هفته اکران و فروش بیش از ۵۴ میلیارد تومانی در رتبه دوم آمار پر فروش‌ها قرار دارد.

فسیل

طبق آخرین آمار، فیلم سینمایی «فسیل» با فروش بیش از ۱۵۵ میلیارد تومانی خود در جایگاه اول قرار دارد.

فسیل فیلمی کمدی متفاوت به کارگردانی کریم امینی است. این فیلم به نویسندگی حمزه صالحی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان محصول سال ۱۳۹۹ است.

بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی، سیدجواد هاشمی و ... در این فیلم کمدی ایفای نقش کرده‌اند.

خلاصه داستان: این فیلم، روایت سه خواننده در دهه ۵۰ می‌باشد که در گذر زمان و پس‌از انقلاب هرکدام از این سه نفر دچار تغییراتی می‌شوند. داستان فیلم فسیل که در قالب طنز ساخته شده است، در دهه‌های قبل از انقلاب اتفاق می‌افتد؛ فیلم  توسط شرکت فیلمیران پخش می‌شود.

بخارست

فیلم سینمایی «بخارست» با فروش بیش از ۵۴ میلیارد تومانی خود در جایگاه دوم قرار دارد.

بخارست فیلمی به کارگردانی مسعود اطیابی است

امیرحسین آرمان، ایمان صفا، بابک کریمی، پژمان جمشیدی، حسین یاری، هادی کاظمی، غزال نظر و پونه عاشورپور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

خلاصه داستان: جلیل (پژمان جمشیدی) و جلال (حسین یاری) دو برادرند که یکی در تاکسی اینترنتی و دیگری در استخر به عنوان غریق نجات مشغول به کار هستند، جلیل در کنار فعالیت اصلی خود در اینستاگرام هم فعالیت می‌کند، در یکی از روزها که جلیل قصد داشت برای صفحه خود در اینستاگرام با یکی از مشتریان استخر دوربین مخفی بگیرد مشکلی به وجود می آید و شخص بیهوش می شود، جلیل که فکر می کند او را کشته به برادرش زنگ می زند و زمانی که هر دو سعی در پنهان کردن جسد داشتند متوجه می شوند که شخص بیهوش شده پسر وزیر (امیرحسین آرمان) بوده و فردا دادگاه مهمی دارد، در ادامه متوجه می شوند اشخاصی به دنبال پسر وزیر بوده‌اند و الان هم در تعقیب آن ها هستند…

فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی»

فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» با فروش بیش از ۳۱ میلیارد تومانی خود در جایگاه سوم قرار دارد.

ملاقات خصوصی اولین تجربه کارگردانی امید شمس است و در زمستان ۱۴۰۱ منتشر شد.

پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، رویا تیموریان و ریما رامین‌فر از بازیگران این فیلم هستند.

امیر بنان که با تهیه کنندگی فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی مطرح شد امسال به غیر از ملاقات خصوصی تهیه کنندگی فیلم محمدحسین مهدویان با نام مرد بازنده را هم دارد.

دختری سر به راه به نام پروانه در محله‌ای بدنام که پر از اراذل و اوباش است، زندگی و رشد کرده. او در قلب همین کوچه‌ها که از آن شرارت می‌بارد، عطاری کوچکی دارد و همیشه با گل‌ها و گیاهان دارویی سرگرم است. تضادی برجسته که در همان سکانس‌های اولیه، تکلیف ما را با شخصیت پروانه روشن می‌کند. اما داستان هرچه پیش می‌رود، بیننده را با غافلگیری‌های مختلفی در سیر قصه روبرو می‌کند. پسری به نام فرهاد عاشق پروانه می‌شود که شرایط عجیبی دارد و این دختر باید تصمیم سختی برای سرنوشتش بگیرد. اما وجه معصوم پروانه، بر همه‌ی داستان سایه انداخته و بیننده که مدام منتظر تصمیم‌گیری‌های عاقلانه از سوی او است، وارد بحرانی از تصمیمات غیرمنطقی می شود.

فیلم سینمایی «چپ، راست»

فیلم سینمایی «چپ، راست» با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومانی خود در جایگاه چهارم قرار دارد.

چپ، راست فیلمی ایرانی در ژانر کمدی سیاسی به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی محصول سال ۱۳۹۸ است.اکران اولیه این فیلم بعد از توقیف در دی ماه ۱۴۰۰اعلام شد اما از اکران آن جلوگیری شد. سپس بعد از سه سال توقیف این فیلم در ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ روانه اکران شد و اکران خودش را در بهار ۱۴۰۲ ادامه داد.

این فیلم که پیش تولید و تولید آن در دی و بهمن ۱۳۹۸ در سکوت کامل خبری پیش رفت، از جمله پروژه‌های سینمایی بود که در اولین ساعات اعلام شیوع ویروس کرونا از سمت ستاد ملی مقابله با کرونا، جهت حفظ سلامت و ایمنی هنرمندان و عوامل پروژه که از سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند، در حالی که فقط یک هفته تا پایان آن باقی مانده‌است تصمیم به توقف فیلمبرداری آن گرفته شد.

رامبد جوان، سارا بهرامی، ستاره اسکندری، مونا فرجاد و ویشکا آسایش از بازیگران این فیلم هستند.

خلاصه داستان: این فیلم که یک کمدی سیاسی است، داستان جا به جا شدن بچه ‌های یک زوج اصولگرا و اصلاح طلب در بیمارستان می باشد که سبب ماجراهای مختلفی می‌شود. در فیلم اشاره‌ ها و کنایه های فراوانی به اتفاقات سیاسی روز وجود دارد.

سه کام حبس

فیلم سینمایی «سه کام حبس» با بیش از ۱۳ میلیارد تومان فروش در جایگاه پنجم قرار دارد.

سه کام حبس فیلمی درام اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی سامان سالور و تهیه‌کنندگی ساسان سالور محصول سال ۱۳۹۸ است. سه کام حبس نخستین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت چهار جایزه شد و پس از سه سال در ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ اکران عمومی شد.این فیلم با بیش از ده حضور بین‌المللی و دریافت جوایز مختلف از جشنواره‌های معتبر جهانی، مورد توجه قرار گرفت.

محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن‌پور و متین ستوده بازیپگران این فیلم را شامل می‌شوند.

خلاصه داستان: زوج جوانی در تلاش هستند تا زندگی خود را بهتر کنند.

پنج فیلم پرفروش گیشه‌

رتبه فیلم پخش شروع اکران هفته روز تعداد بلیت فروش هفتگی (ریال)
۱ فسیل فیلمیران ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۱۰ ۷۷ ۳,۴۹۸,۷۷۷ ۱,۵۵۵,۰۷۹,۱۲۷,۵۰۰
۲ بخارست شایسته فیلم ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۲۷ ۱۹۷ ۱,۶۲۳,۸۰۶ ۵۴۷,۰۳۳,۲۸۹,۵۰۰
۳ ملاقات خصوصی شایسته فیلم ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۲۰ ۱۴۸ ۸۰۷,۴۱۸ ۳۱۲,۴۴۱,۰۶۰,۰۰۰
۴ چپ راست فیلمیران ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۹ ۱۴۱ ۳۹۹,۳۴۸ ۱۳۴,۶۱۰,۳۵۷,۵۰۰
۵ سه کام حبس خانه فیلم ۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۶ ۴۵ ۲۷۹,۰۴۹ ۱۳۲,۹۴۲,۰۵۰,۰۰۰
۶ آهنگ دو نفره فیلمیران ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۵ ۴۳ ۲۳۸,۰۵۲ ۱۰۳,۱۴۲,۷۰۰,۰۰۰
۷ غریب خانه فیلم ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۱۰ ۷۷ ۲۳۹,۶۳۳ ۹۹,۳۰۲,۵۰۲,۵۰۰
۸ عروس خیابان فرشته راه عرفان ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۱۰ ۷۷ ۲۲۳,۲۷۵ ۹۶,۴۶۲,۵۵۵,۰۰۰
۹ خط استوا خانه فیلم ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۲ ۹۲ ۲۴۱,۰۲۹ ۹۴,۲۲۸,۷۱۷,۵۰۰
۱۰ جنگ جهانی سوم شایسته فیلم ۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۶ ۴۵ ۱۳۱,۰۴۷ ۶۴,۹۲۷,۱۵۰,۰۰۰
۱۱ دسته دختران بهمن سبز ۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۶ ۴۵ ۱۰۹,۶۱۰ ۳۴,۳۳۱,۳۲۰,۰۰۰
۱۲ بابا سیبیلو فیلم سازان ۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۶ ۴۵ ۸۴,۰۳۱ ۲۹,۵۹۸,۱۶۷,۵۰۰
۱۳ یقه سفیدها هدایت فیلم ۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۲ ۱۵ ۲۹,۳۷۱ ۱۲,۹۳۵,۴۸۰,۰۰۰
۱۴ بچه های طوفان هدایت فیلم ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۱۰ ۷۸ ۷۶۱

۳۱۰,۹۹۰,۰۰۰

کد خبر: 1183696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =