اعمال روز اول ماه رجب

امروز شنبه ۲۳ ‌دی ماه ۱۴۰۲ برابر است با روز اول ماه رجب‌المرجب سال ۱۴۴۵ هجری قمری که برای این روز عزیز اعمالی سفارش شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ماه رجب یکی از ماه‌های حرام است که میلاد امام علی (ع) و مبعث پیامبر (ص) در آن واقع شده است و عبادت و شب‌زنده‌داری در شب اول این ماه بسیار مورد تأکید است.

بیشتر بخوانید:

اعمال شب و روز دوم ماه رجب

پیامبر اکرم (ص) در اهمیت ماه رجب می‌فرماید: در آسمان هفتم فرشته‌ای با نام «داعی» وجود دارد که در هر شب این ماه تا صبح می‌گوید: خوشا بحال تسبیح‌کنندگان خدا، خوشا بحال فرمانبرداران خدا. خدای متعال می‌فرماید: همنشین کسی هستم که با من همنشینی کند، فرمانبردار کسی هستم که فرمانبردارم باشد و بخشنده خواهان بخشایش هستم. ماه ماه من بنده بنده من و رحمت رحمت من است. هر کسی در این ماه من را بخواند او را اجابت می‌کنم و هر کس از من بخواهد به او می‌دهم و هر کس از من هدایت بخواهد او را هدایت می‌کنم. این ماه را رشته‌ای بین خود و بندگانم قرار دادم که هر کس آن را بگیرد به من می‌رسد.

اعمال روز اول ماه رجب

روزه: روایت شده که حضرت نوح(ع) در این روز به کشتی سوار شد و به کسانی که همراه او بودند امر فرمود روزه بگیرند که هر کس این روز را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود.

غسل: زیارت امام حسین(ع): از امام جعفر صادق(ع) روایت شده است که هر کس امام حسین(ع) را در روز اول رجب زیارت کند، خداوند او را بیامرزد.

خواندن دعای ماه رجب( یامن ارجوه لکل خیر) در روز اول و در همه روزها و شب‌های این ماه سفارش شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =