فرانسه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر بوردو

بوردو یکی از شهرهای زیبای فرانسه است؛ حتی بسیاری معتقدند بعضی از جاذبه‌های گردشگری پاریس از شهر بوردو الگوبرداری شده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، شهر بوردو در جنوب غربی فرانسه قرار گرفته و با جمعیتی حدود ۲۳۲۰۰۰ نفر، نهمین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود. بوردو یکی از شهرهای زیبای فرانسه است؛ حتی بسیاری معتقدند بعضی از جاذبه‌های گردشگری پاریس از شهر بوردو الگوبرداری شده‌اند. شهر بوردو دارای تاریخی غنی است و معماری ساختمان‌های ۵۰۰۰ ساله‌اش به خوبی این حقیقت را نشان می‌دهد. در این مقاله به مطالبی درباره معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری، آب‌وهوا و هزینه زندگی در شهر بوردو فرانسه خواهیم پرداخت.

اگر قصد شرکت در یک دوره زبان در فرانسه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار مطالعه مطلب «معرفی شهر بوردو فرانسه»، با مراجعه به صفحه درخواست مشاوره، فرم مربوطه را پر کنید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

جاذبه های گردشگری شهر بوردو فرانسه

برخی از زیباترین اماکن دیدنی جهان در شهر بوردو فرانسه قرار دارند. همانطور که پیش‌تر ذکر شد، بوردو شهری بسیار زیبا و دارای جاذبه‌های گرشگری بسیاری است که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم:

میدان بورس و آیینه آب

میدان بورس (Place de la Bourse) طی سال‌های ۱۷۳۰ تا ۱۷۵۵ ساخته شده است. این میدان به شکل نعل اسب بوده و دقیقاً کنار رود گارون واقع شده است. در میدان بورس، دو ساختمان در حاشیه هم قرار گرفته‌اند و در میانه این میدان، فواره Trois Grâces رخ‌نمایی می‌کند.

یکی از زیباترین اماکن دیدنی بوردو «آیینه آب» (Miroir D’eau)است که به عنوان جواهر کشور فرانسه نیز شناخته می‌شود. علت نامگذاری این محل به «آیینه آب» آن است که لایه‌ای از آب به ضخامت دو سانتی‌متر روی زمین گرانیتی آن وجود دارد که به طرز حیرت‌آوری میدان بورس فرانسه را منعکس می‌کند.

فرانسه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر بوردو

تئاتر بزرگ بوردو

تئاتر بزرگ بوردو (Grand Théâtre de Bordeaux) که توسط ویکتور لویی (لوییس) طراحی و در سال ۱۷۸۰ ساخته شده، دارای سالن تئاتری بسیار مجلل است. گراند تئاتر از جمله قدیمی‌ترین تئاترهای اروپا است. این تئاتر همچنین از جمله اماکن بسیار مهم برای نشان دادن معماری بوردو محسوب می‌شود.

موزه هنر مدرن

موزه هنر مدرن (Modern Art Museum) یکی از اماکن مورد علاقه هنردوستان است که نمونه‌های بسیاری از هنرهای معاصر در آن گردآوری شده است. همچنین نیمی از فرهنگ این شهر در این موزه منعکس می‌شود. یکی از مواردی که در این موزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، هنرهای در حال پیدایش هستند. نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و سخنرانی‌های مربوط به تاریخ هنر نیز در آنجا برگزار می‌شوند.

موزه آکیتن (Musée d’Aquitaine) که در سال ۱۹۸۷ ساخته شده، در قلب شهر بوردو قرار گرفته است. این موزه، تاریخ شهر بوردو را از زمان‌های بسیار دور تا به امروز نشان می‌دهد. موزه آکیتن برنامه‌های فرهنگی متنوعی مانند سخنرانی، میزگرد، کنسرت، کارگاه‌های آموزشی و… را نیز برگزار می‌کند.

فرانسه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر بوردو

آب و هوای شهر بوردو در فرانسه

بوردو دارای آب و هوای اقیانوسی بوده و نسبت به مناطق با آب و هوای مشابه دارای تابستان‌های گرم‌تر و زمستان‌های معتدل‌تری است. آب و هوای این شهر، بیشتر به آب و هوای مدیترانه‌ای شباهت دارد. دمای متوسط شهر بوردو در حاشیه رود گارون بین ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و در گرم‌ترین ماه‌های تابستان (ژانویه و آگوست)، متوسط بیشترین دما تقریباً ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

دمای هوا در فصل پاییز، در ماه نوامبر دچار افت ناگهانی (به ۱۳ درجه سانتی‌گراد) می‌شود. آب و هوا در فصل زمستان نیز در طول روز معتدل بوده و متوسط دما ۱۰ درجه سانتی‌گراد است اما دمای هوا در طول شب به ۲ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. فصل بهار در شهر بوردو عموماً از اواخر ماه مارس با آب و هوای معتدل و بارانی آغاز می‌شود که البته با افزایش دما نیز همراه است. آب و هوای این شهر در ماه ژوئن، مجدداً گرم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =