آلمان را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر فرایبورگ

شهر فرایبورگ یکی از آفتابی ترین و خوش آب و هواترین شهرهای آلمان و قاره ی اروپا است. این شهر که در طول جنگ جهانی دوم شاید بیشتر از ۸۰ درصدش نابود و ویران شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، امروز می خواهیم تا یکی از شهرهای معروف در قسمت جنوب غربی کشور آلمان را به شما معرفی نماییم که نه تنها با شهر اصفهان خودمان خواهر خوانده است بلکه، یکی از آفتابی ترین و خوش آب و هواترین شهرهای آلمان و قاره ی اروپا نیز می باشد. این شهر که در طول جنگ جهانی دوم شاید بیشتر از ۸۰ درصدش نابود و ویران شد، امروزه با همان مدل تاریخی اش مجددا بازسازی شده است.

بیشتر بخوانید: 

 آلمان را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر اشتوتگارت

دانستنی هایی درباره ی شهر فرایبورگ در آلمان

شهر فرایبورگ در جنوب غربی یکی از ایالات غربی آلمان به نام بادن ووتمبرگ قرار گرفته است. بیشتر شهرت شهر فرایبورگ به خاطر همسایگی آن با جنگل سیاه و وجود کارخانه های مواد شیمیایی و نساجی و همچنین تجارت بسیار پر رونق الوار چوب در آن است. البته این ها نباید باعث شوند که از اعتبار فرهنگی این شهر در نزد شما کاسته شود زیرا، شهر فرایبورگ در آلمان مراکز فرهنگی بسیاری را در خود دارد. فرایبورگ آلمان یکی از قدیمی ترین کلیساهای قاره ی اروپا را نیز در خود جای داده است. این کلیسای اسقف نشین در قرن ۱۲ میلادی ساخته شده و هنوز هم ازدرجه ی اعتبارش در این شهر کاسته نشده است. فرایبورگ از لحاظ جغرافیایی با ۲ کشور اروپایی همسایه ی آلمان یعنی سوییس و فرانسه دارای مرز مشترک است.

این شهر آلمانی همه ی شاخصه ها و ویژگی های یک ابر شهر جهانی را در خود دارد و دارای ویژگی های اقتصادی، تجاری و فرهنگی بسیار شاخصی است. کسانی که تا به حال از این شهر بازدید کرده اند می گویند که هم این شهر بسیار زیباست و هم مردمش بسیار مهمان نواز و مهربان هستند. این شهر دارای جمعیتی در حدود ۲۰۰ هزار نفر در خود جمعیت دارد. زنذگی در فرایبورگ تلفیقی از سنت و مدرنیته است و اتفاقا این ۲ ویژگی در کنار هم توانسته اند تا به خوبی ترکیب شوند.

آلمان را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر فرایبورگ

کلیسای مرکزی فرایبورگ

در سنتروم و یا به عبارتی دیگر مرکز این شهر، یک کلیسای بسیار بزرگ که در قرن ۱۲ میلادی ساخته شده است، قرار گرفته. این کلیسا دارای ارتفاع ۱۱۶ متری از سطح زمین است و تا مدت ها به عنوان یکی از ساختمان های مرتفع شهر فرایبورگ به حساب می آمده است. البته این کلیسا هنوز هم به عنوان یکی از بلندترین ساختمان های این شهر به حساب می آید. درباره ی میزان اهمیت و اعتبار این کلیسا در شهر فرایبورگ آلمان باید بگوییم که با این که در ان سال ها کلیساهای بسیاری ساخته شد اما ارزش کلیسای جامع شهر فرایبورگ در آلمان با هچ کدام از آن ها قابل مقایسه نمی باشد.

موزه های فرایبورگ

موزه های شهر فرایبورگ محل نگهداری و نمایش آثار هنرمندان بسیاری از سراسر اروپا و کشور آلمان است. به طور مثال می توانیم از هانس بلدونگ نام ببریم. با این که اکثر این موزه ها در دهه ی ۱۹۲۰ افتتاح شده اند اما معروف ترین آن ها موزه ی هنرهای معاصر است که در سال ۱۹۸۵ میلادی افتتاح شده است. در این موزه آثار قرن ۲۰ به نمایش گذاشته می شود و تحت تملک شهرداری است.

تالار موسیقی فرایبورگ در سال ۱۹۹۶ میلادی در این شهر ساخته و افتتاح شد. این تالار موسیقی به قدری زیباست که بیشتر گروه های موسیقی و خواننده های معروف و بین المللی در جهان خواستار برگزای اجرای کنسرت در آن هستند. از دیگر دلایلی که باعث می شود تا این تالار موسیقی بسیار با اقبال عمومی روبرو شود این است که ایستگاه های مترو و اتوبوس های مرکزی شهر بسیار به این تالار نزدیک هستند.

فرایبورگ

جذابیت شهرهایی همچون فرایبورگ باعث شده است تا سالانه گردشگران بسیار زیادی از اقصی نقاط جهان به کشور آلمان سفر کنند و یا حتی آن را برای زندگی انتخاب نمایند. زیبایی های شهر فرایبورگ آلمان اصلا کم نیست و این شهر را باید یکی از بهترین مکان های برای گشت و گزارهای طبیعی و مقصدی مناسب برای طبیعت گردان است. برای این کار هم شهرداری فرایبورگ معابر مخصوصی را تهیه دیده است که افراد بدون هیچ گونه دقدقه ای به پیاده روی بپردازند. در این شهر جوی های آب هم روان هستند. درباره ی تاریخ شهر فرایبورگ آلمان باید بگوییم که در سال های دور این شهر پایگاه نظامی ارتش فرانسه بوده است. البته این بخش از شهر امروزه در راستای یک پروژه ی محیط زیستی به کار گرفته شده است. در این جا خانه هایی ساخته شده است که تحت عنوان دهکده ی خورشیدی، تمامی خانه ها دارای سلول های خورشیدی هستند و بر روی سقف این خانه ها تعبیه شده اند. رودولف دیش مه معمارطراح این خانه های خورشیدی بود، برای اولین بار این پروژه را بر روی خانه ی خود اجرا کرد. در حال حاضر تمامی انرژی الکتریکی این خانه ها در همه ی زمینه ها از طریق خورشید تامین می گردد.

اولین ساختمان مدرنی که در این شهر ساخته شد، اداره اطلاعات جهانگردی فرایبورگ بود. موسیقی و فرایبورگ دو عنصر جدانشدنی هستند. در این شهر، موسیقی در خیابان ها و تالارهای موسیقی شنیده می شود. ورزش های آبی روی دریاچه مصنوعی فرایبورگ، مکان های پیاده روی و در زمستان اسکی و غیره، هر شخصی می تواند برنامه ورزشی خویش را انجام دهد. شهرت فرایبورگ، مرکزیت آن برای برگزاری سمینارها و کنفرانس های متعدد و متفاوت می باشد که همه ساله در این شهر برگزار می‌شود. در مرکز شهر و به خصوص قسمت قدیمی آن، خرید کردن لذتی واقعی دارد.

آلمان را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر فرایبورگ

محیط طبیعی

جالب است بدانید که معمولا انرژی ذخیره شده در هر خانه ۳ تا ۴ درصد مازاد است و آن ها این انرژی مازاد را می فروشند و از این طریق نیز کسب درآمد می کنند. با این که این تجهیزات بسیار گران است اما در آینده بسیار بیشتر از هزینه ای که برای خرید ان شده را باز می گرداند. از این خانه ها که بگذریم به یکی از جالب تربن بخش ها درباره ی شهر فرایبورگ در آلمان می رسیم. فرایبورگ با شهرهای زیادی در جهان پیمان خواهرخواندگی امضا کرده که یکی از آن ها، شهر اصفهان خودمان است. دقیقا در سال ۲۰۰۰ بود که شهرهای اصفهان و فرایبورگ این پیمان را بستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =