روز اول چهلمین جشنواره فیلم فجر/ اعتراض به نحوه برگزاری نشست‌های خبری + فیلم

چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم سینمایی «بیرو» و «مرد بازنده» در برج میلاد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم سینمایی «بیرو» در برج میلاد آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

درد دل‌های بازیگر نقش بیرانوند در فیلم بیرو / می‌خواهم در سینما بمانم

در اولین روز جشنواره فیلم فجر دو فیلم "بیرو" و "مرد بازنده" بر روی پرده سینماها می‌روند.

نشست خبری فیلم بیرو

در نشست خبری فیلم بیرو مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان فیلم در پاسخ به این سوال که شما از سوی سینمای مستقل به سمت سینمای تجربی رفته‌اید آیا دلیل آن سفارشی بودن فیلم است، گفت: همه ما درگیر سینمای مستقلیم و می خواهیم فیلم دیده شود، وظیفه برخی نهادها نیز حمایت از کارهای فرهنگی است البته باید بگویم که قرار بر این بود که درباره قهرمان دیگری فیلم بسازیم اما علیرضا بیرانوند گزینه مناسبی از نسل حاضر بود و با تلاش و پشتکار و تمرکز به لین نقطه می رسد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چرا فیلم شبیه سریال های تلویزیونی است و موقعیتی کارتونی دارد، گفت: برای اینکه می خواستم فانتزی شود ولی تمام من تلاشم را کردم تا فیلم سینمایی بسازم نه یک سریال.

مجید برزگر تهیه کننده نیز در ادامه عنوان کرد: فیلمی درباره امید ساختیم در جایی که امید وجود ندارد البته تغییراتی در داستان داشتیم تا فیلم جالب‌تر شده و بهتر دیده شود.

گفتنی است؛ بی نظمی در زمان بندی و تداخل نشست خبری فیلم "بیرو" و آغاز اکران فیلم "مرد بازنده" مسئله‌ای بود که از جانب شرکت کنندگان در مراسم مورد انتقاد قرار گرفت.

ضمن اینکه پروتکل‌های بهداشتی در جشنواره رعایت نمی‌شد.

نشست خبر مرد بازنده

نشست خبری فیلم مرد بازنده در حالی آغاز شد در ابتدای این نشست، عکاسان به جایگاه مراسم اعتراض داشتند و به نشانه اعتراض سالن را ترک کردند.

محمدحسین مهدویان کارگردان مرد بازنده در خصوص اینکه آیا شخصیت های داستان این فیلم به ازای واقعی دارند یا خیر گفت: احتمالش وجود دارد و بهتر است قضاوت در مورد آن را به عهده مخاطب بگذاریم.

وی در مورد پایان بندی فیلمش نیز گفت: پایاک فیلم را باز گذاستم تا مخاطب تصمیم بگیرد که چگونه می خواهد این داستان تمام شود. 

وی در خصوص اینکه چرا فردی را به جای نقش جواد عزتی انتخاب نکرده که هم سن نقش باشد،گفت: جواد عزتی را انتخاب کردم چرا که او از پس هر نقشی بر می آید  ما با هم دوست هستیم و در سر کار به ما خوش می گذرد و برای همین او را انتخاب کردم.

جواد عزتی نیز در ادامه در خصوص پذیرش نقشی که چندین سال از سن واقعی خود گفت: در ابتدای امر به مهدویان گفتم هستند کسانی که بسیار بهتر از من از عهده این نقش بر بیایند. اما از آنجایی که کاراکتر بسیار پخته بود آن را پذیرفتم و معتقدم که این کار یکی از بهترین فیلم های مهدویان است.

آناهیتا درگاهی یکی دیگر از بازیگران این فیلم نیز در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کتاه بودن نقشش در این فیلم حضور داشته عنوان کرد: من نقش را بسیار دوست داشتم برای همین پذیرفتم که در فیلم حضور داشته باشم و از همکاری با این گروه بسیار خوشحالم.

انتهای پیام/
کد خبر: 1127981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =