نحوه اجرا کردن کنترل پنل در ویندوز

کنترل پنل یکی از مهم ترین ابزارها در بستر ویندوز می باشد که از طریق آن به سایر ابزارها دست پیدا خواهید کرد.

به گزارش گروه فناوری ایسکانیوز، پنجره کنترل پنل، یکی از پنجره های مهم و البته معروف در سیستم عامل ویندوز است که از گذشته تا به امروز در این سیستم وجود داشته است و همیشه کاربردهای منحصر بفرد خود را داشته ارائه می کند. اگر بصورت کلی بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، کنترل پنل ابزاری برای دسترسی به امنیت سیستم، تنظیمات شبکه، دستگاه های متصل شده، برنامه های نصب شده، ساعت، تاریخ، حساب های کاربری و.. است.

بیشتر بخوانید:

هشدار؛ مراقب اتصال به وای‌فای رایگان باشید

از این رو اگر تصمیم به باز کردن پنجره کنترل پنل در ویندوز دارید، در ادامه این گزارش از بخش تکنولوزی با روش های کاربری آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.

روش اول؛ جستجو در منو استارت

اولین و ساده ترین روشی که شما با استفاده از آن می توانید به پنجره کنترل پنل ویندوز دسترسی پیدا کنید، منو استارت ویندوز است. از این رو ابتدا بر روی دکمه منو استارت کلیک کنید و سپس در محیط جستجو آن، عبارت Control panel را جستجو کنید. نتایج به شما نمایش داده خواهند شد. همانند تصویر ذیل برای اجرای پنجره مربوطه، بر روی گزینه مشخص شده کلیک کنید.

روش دوم؛ تنظیمات ویندوز

یکی دیگر از بخش هایی که شما با استفاده از آن می توانید اقدام به اجرای پنجره کنترل پنل ویندوز کنید، بخش تنظیمات ویندوز است. از این رو ابتدا بر روی دکمه منو استارت کلیک کنید و سپس بر روی آیکون تنظیمات به طرح چرخ دنده کلیک نمایید. اینک وارد پنجره Settings در ویندوز خواهید شد. در قسمت بالای آن کادری برای جستجو وجود دارد که می بایست عبارت Control panel را جستجو کنید و وارد آن شوید.

روش سوم؛ با استفاده از پنجره Run

سومین روشی که شما می توانید با استفاده از آن به کنترل پنل ویندوز دسترسی پیدا کنید، استفاده از پنجره Run معروف در ویندوز است. از این رو برای استفاده از این روش باید در قدم اول دو کلید Win + R را از صفحه کلید بصورت همزمان بفشارید. سپس عبارت Control panel را وارد کنید و در انتها بر روی Enter از صفحه کلید، کلیک کنید. هم اکنون پنجره کنترل پنل برای شما باز خواهد شد.

روش چهارم؛ با استفاده از پنجره CMD

این روش یکی دیگر از روش هایی است که شما با استفاده از آن می توانید به پنجره کنترل پنل دسترسی پیدا کنید و لازم به ذکر است که این روش بسیار ساده است. برای انجام این روش ابتدا بر روی منو استارت کلیک کنید و سپس عبارت CMD را در آن وارد و جستجو کنید. نتیجه اول را همانند تصویر ذیل انتخاب کنید؛

پنجره CMD برای شما باز خواهد شد. اینک عبارت Control panel را در آن تایپ کنید و سپس بر روی Enter از صفحه کلید بفشارید.

اینک پنجره کنترل پنل برای شما باز خواهد شد.

توجه : روش های گفته شده در قسمت بالا، روش های متداولی هستند که کاربران ویندوز از آن استفاده می کنند. اما اگر به دنبال روشی هستید که در تمام نسخه های ویندوز کارایی داشته باشد، روش سوم است.

کد خبر: 1153152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =