یوتیوب با هوش مصنوعی هک شد!

هکرها توانستند با استفاده از تولید ویدئو به ظاهر آموزشی با هوش مصنوعی در یوتیوب، کاربران را برای بازکردن لینک‌های مخرب فریب دهند و آن‌ها را هک کنند!

به گزارش گروه فناوری ایسکانیوز، یوتیوب به عنوان یکی از پلتفرم‌های ویدیویی به‌تازگی تحت حملات شدید محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی قرار گرفته است. این محتواها، کاربران را به‌طور مخفیانه ترغیب به دانلود بدافزارهای مخرب می‌کنند که در نهایت باعث به سرقت رفتن اطلاعات شخصی آن‌ها می‌شود.

با افزایش محبوبیت هوش مصنوعی به نظر می‌رسد که هکرها نیز دست به کار شده‌اند تا از این طریق به کاربران حمله کنند. یک موسسه تحقیقاتی به نام CloudSEK در گزارش جدید خود گفته است که در ماه‌های اخیرا میزان حملات هوش مصنوعی ۲۰۰ الی ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

چگونه نام خود را در واتساپ پنهان کنیم؟

ظاهرا هکرها ویدیوهایی را از طریق هوش مصنوعی و با عنوان راهنمای کرک کردن نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ و اوتوکد و اوتودسک ۳D در یوتیوب منتشر کرده‌اند که کاربران گول آن‌ها را می‌خوردند و فکر می‌کنند توسط یک انسان تولید شده‌اند.

این ناآگاهی باعث شده تا کاربران روی لینک‌های آلوده کلیک کنند و بدافزارهای مخربی را روی سیستم خود نصب کنند. این بدافزارها در نهایت اقدام به سرقت اطلاعات شخصی مثل رمز عبور و شماره کارت اعتباری کاربران می‌کنند.

موسسه CloudSEK گفته است که هکرها از کدهای ChatGPT برای ایجاد بدافزارهای مذکور استفاده کرده‌اند. آن‌ها سپس با در اختیار گرفتن یک اکانت بیش از ۱۰۰ هزار فالووری یوتیوب اقدام به انتشار چندین ویدیوی آموزشی می‌کنند و لینک‌هایی نیز در زیر آن‌ها قرار می‌دهند تا کاربران روی آن‌ها کلیک کنند. هکرها همچنین کامنت‌های فیک و لینک‌های کوتاه شده bit.ly و cutt.ly را به ویدیوهای خود اضافه می کنند تا کسی به آن ها شک نکند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =