ماجرای انتقال فروغی به شبکه افق / فردوسی‌پور به شبکه ۳ بازمی‌گردد؟

طی چند روز گذشته شایعات فراوانی در ارتباط با رفتن علی فروغی از مدیریت شبکه سه در برخی رسانه‌ها مطرح شده و عنوان شده است که مدیر پرحاشیه شبکه ۳ به شبکه افق رفته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، طی چند روز گذشته شایعات فراوانی در ارتباط با رفتن علی فروغی از مدیریت شبکه سه در برخی رسانه‌ها مطرح شده و عنوان شده است که مدیر پرحاشیه شبکه ۳ به شبکه افق رفته است.

بابک کاظمی خبرنگار صداوسیما نیز در همین رابطه طی توییتی اعلام کرد که با رفتن فروغی از شبکه احتمالا عادل با برنامه فوتبال ۳۶۰ به شبکه سه برخواهد گشت!

گفتنی است؛ تعطیلی برنامه نود و حذف «عادل فردوسی‌پور» یکی از جنجالی‌ترین تصمیم‌های علی فروغی طی مدیریت‌اش بر شبکه پرمخاطب صداوسیما بود.

بر اساس این گزارش، اسفندماه سال ۹۷ بود که عادل فردوسی‌پور، تهیه‌کننده و مجری برنامه ٩٠، اعلام کرد که رئیس شبکه سوم صدا و سیما اجازه پخش برنامه ۹۰ را نداده است. این در حالی بود که قرار بود در آخرین برنامه نود سال آیتم‌های نوروزی و گلچین اتفاقات سال پخش شود.

عادل فردوسی‌پور در مصاحبه‌ای در این باره گفت: "تیم برنامه‌ساز و من در چند روز گذشته مشغول تهیه آیتم‌ها بودیم، اما به دستور مدیر شبکه سه برنامه ۹۰ از جدول پخش برنامه‌های شبکه خارج شد."
فرودسی‌پور همچنین افزود: «در شرایطی که تنها چند روز از انتخاب برنامه ۹۰ به عنوان بهترین برنامه سازمان صدا و سیما از نگاه مردم و بهترین برنامه ترکیبی از نگاه داوران می‌گذشت، از پخش برنامه ممانعت به عمل آمد.»

وی همچنین در آن زمان درباره پیشنهاد پست قائم مقامی شبکه ورزش از سوی مقامات صداوسیما گفت که آن را رد کرده است. وی اظهار کرد: «برنامه ۹۰ فرزند من است و حاصل زحمات طاقت‌فرسا و شبانه روزی صدها نفر که خالصانه برای رسیدنش به جایگاه امروز تلاش کرده‌اند. ممکن نیست آدم فرزندش را با پست و مقام معاوضه کند.»

رنجبران، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما این خبر را تایید کرد قائم‌مقامی شبکه ورزش به فردوسی‌پور ارائه شده است، و صداوسیما همچنان بر این پیشنهاد پافشاری می‌کند.

عادل فردوسی‌پور مجری و تهیه‌کننده برنامه نود با علی فروغی رئیس شبکه سوم سیما ماه‌ها بود که بر سر مسائل مختلف با یکدیگر اختلاف دارند.

این اختلافات نهایتا در مهر ماه سال ۹۷ کاملا علنی شد. در آن زمان برنامه نود دو هفته پخش نشد، اما با اعتراض‌های فراوان با عقب نشینی صداوسیما، نود و فردوسی پور به شبکه سه بازگشتند.

پیش از آن نیز در جام جهانی روسیه فردوسی پور کارلوس پویول، کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا را به برنامه نود دعوت کرده بود، او به ایران هم آمد و ظاهرا پولش را هم دریافت کرد، اما به دلیل مخالفت مدیر شبکه سوم سیما پویول نتوانست در نود حضور یابد و از ایران رفت. در آن زمان گفته می‌شد یکی از دلایل مخالفت با حضور پویول در تلویزیون شکل و شمایل او و موهای بلندش بوده که با خط قرمزهای مدیران شبکه سه همخوانی نداشته است. البته بعدها گفته شد صداوسیما با ولخرجی‌های تهیه کننده نود در شرایط بد اقتصادی کشور مخالف بوده است. در همین حال برخی گزارش‌ها از این حکایت داشت که دعوت پویول به نود اساسا هیچ خرجی برای صداوسیما نداشته و اسپانسر او را به ایران آورده است.

پس از جام جهانی، جام ملت‌های آسیا به جریان افتاد. مسابقات بسیار مهمی که ایران امیدوار بود در آن به قهرمانی برسد. به نظر می‌رسید در جام جهانی آنقدر اختلافات فردوسی پور و فروغی بالا گرفته بود که شبکه سوم سیما کلا او را از برنامه‌های ویژه تلویزیون برای این مسابقات حذف کند. عادل فردوسی‌پور در جام ملت‌ها غایب بزرگ تلویزیون بود او حتی به عنوان گزارشگر بازی‌ها هم حضور نداشت. در این بین محمد حسین میثاقی که از کشفیات فردوسی پور است به نوعی جایگزین مجری محبوب شد.

گفتنی است؛ با تغییر رئیس سازمان صدا و سیما و روی کارآمدن پیمان جبلی نیز عنوان شده بود که عادل فردوسی پور می‌تواند دوباره در تلویزیون فعالیت کند و از نظر وی منعی ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =