خون بند ناف درمان بیماری های کبدی را تقویت کند

مطالعه ای که در چین برروی متاآنالیز صورت گرفته است، نشان می دهد که بیماران مبتلا به سیروز کبدی که پیوند خون بند ناف دریافت کرده و به طور هم زمان از درمان های حمایتی استاندارد نیز استفاده کرده اند شرایط بهتری را در مقایسه با استفاده از درمان استاندارد تجربه کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز  این ده مطالعه شامل ۶۱۶ شرکت کننده بوده است که ۳۲۷ نفر آن ها با خون بند ناف و درمان های روتین و ۲۸۹ نفر از آن ها تنها با درمان های روتین تیمار شده بودند.

بیماری‌های کبدی یکی از بزرگ ترین نگرانی ها در سراسر دنیا محسوب می شوند و در کشوری مانند چین سالانه بیش از ۴۰۰ هزار نفر به دلیل بیماری های کبدی می میرند که شامل ۵۱ درصد مرگ های سرطانی در کل دنیا است. درمان روتین کبد شامل تغییرات در شیوه زندگی مانند عدم مصرف الکل، کاهش مصرف مسکن های بدون نسخه و رژیم غذایی کم سدیم است. ایمنی زایی علیه هپاتیت، آنفلوانزا و پنوموکوکوس نیز توصیه می شود. اما به نظر می رسد که خون بند ناف به عنوان یک گزینه درمانی می تواند رشد سلول های کبدی جدید را تحریک می کند و مرگ سلول های کبدی موجود را مهار می کند. این متاآنالیز نشان داده است که خون بند ناف می تواند مکملی برای درمان های روتین باشد و نجات بخش جان بیماران کبدی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =